Mona Solstråle skrev:Jeg er ved at bygge dette lysthus med glastag

Problemerne kommer når jeg slår koden fra igen og forsøger at rette jorden ud igen

det kan ikke lade sig gøre.

pga. de skrå vægge.
Hvis jeg slette væggene før jeg glatter jorden ud, kan jeg ikke bygge dem igen, da det er taget der er vredet
Er der nogen der kan hjælpe, eller henvise til en tutorial
Inden du går i gang med at hæve taget, taster du den kode, der hedder
boolProp constrainFloorElevation falsedet gør du ved at holde: ctrl, C og shift, så fremkommer der en boks fre øverst oppe.
Når du så er tilfreds med taget, skal du have "glattet" jorden ud, MEN inden du gør det skal du sikre dig at alle tagets kanter er lige, der hvor taget og væggene støder sammen. Hvis taget laver små "hak" i de skrå kanter skal du lige sørge for at benytte ikonet med skovlen under byg og så give siden de par hak ned aftil kanten på den skrå side er lige.
Når så alle kanter er lige skriver du:
boolProp constrainFloorElevation trueFørst efter du har brugt sidste kode kan du bruge skovl-ikonets glattefunktion til at glatte gulvet ud med, herefter vil du også undgå at taget flader ud igen.
Mona Solstråle skrev:Jeg har før prøvet din brøntutorial med held. Jeg har prøvet lysthuset igen, men uden held. Dit lysthus ser heller ikke vredet ud i taget, på de skrå vægge. Måske kan jeg kun hæve de fire midterste felter? Men så får taget en pussig facon.
Reelt set er det nok mest et spørgsmål om at bruge "det rigtige til taget".
Jeg brugte en af Frillens gennemsigtige fliser som jeg lagde som tag og satte et af de lave hegn på som kant, derved kan man "snyde" øjet lidt.
For at få de lige linier så det hele kan hænge sammen får man let "nogle folder" i der hvor taget er skråt. Folderne ligner mest af alt gardiner i folderne, men som du kan se på mit lysthus ser man det ikke fordi der til taget er brugt gennemsigtige fliser.
Håber det hjælper ellers skriver du bare igen!
KnazZZ
Nephisariah