Problemer med opstart af Sims og lidt med internettet

Har du problemer med dit spil af teknisk art, så søg hjælp her.

Problemer med opstart af Sims og lidt med internettet

Indlægaf TuttiI » 7. dec 2006, 18:38

Undskyld med den lange overskrift, men jeg ville sikre mig at den passede til emnet. :)

Nummer et problem:

Jeg har store problemer, eller så store er de ikke, men de er meget irriterende. Hele min computer har lige haft en slem omgang virus, vi har fået slettet hele systemet på den gamle computer og indstalerret den helt forfra. Sørgeligt at alle mine sims ting gik tabt, men det er jeg for længst kommet over. Nu er mit problem at jeg når jeg har installeret sims spillende og vil ind i dem, så siger de denne besked:

"Kunne ikke finde nogen DirectX 0.9-kompatible grafikkort i dette system! Vær venlig at sikre dig, at du har et DirectX 0.9-kompatible grafikkort, og at du har installeret de nyeste drivere fra producenten. Applikationen vil nu blive afsluttet."

Se så burde man mene at jeg bare lige kunne installere DirectX 0.9, hvilket jeg også har gjort, men det virker stadig ikke.

Jeg har tjekket mit system og jeg har alle de ting der kræver for at kunne spille Sims 2 + at jeg ingen problemer havde før geninstallertionen af computeren.

Hvad kan jeg gøre? :) HJÆLP MIG! :D

Nummer to problem:

Efter min geninstallertion af min computer, så har mit internet opførret sig lidt underligt. Den dimsedut man ruller ned med eller rykker med, "lagger" nærmest. Når jeg ruller ned af eller op af, så hakker skærmen i takt med den. Underligt ikke? Man kunne jo tro at det var min internet udbydder der var langsom, men man kan sagtens trykke på links og sådan uden den er langsom?

Hvad lan jeg gøre? HJÆLP MIG! :D
Hejsa, kig da forbi http://www.simmomento.dk! :D
Brugeravatar
TuttiI
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Hillerød (:

Indlægaf Annbirtha » 8. dec 2006, 15:17

Det lyder som om at du mangler at installere en grafik driver, altså en opdateret en.
Har du opdateret din Windows version, her vil du også kunne installere directx fra, så du får den rigtige version.
Men din grafik driver skal du opdatere manuelt. :wink:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Siri » 8. dec 2006, 15:35

lyder måske lidt dumt men det kan måske værer fordi der er virus i spillet efter jo lige har haft virus måske har det fået andrer krav :?:

måske jeg er så dårlig hvad computer angår
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf TuttiI » 10. dec 2006, 13:43

Der kan ikke være virus i spillet :)

Men Annbirthaa, hvordan gør man det? (:
Brugeravatar
TuttiI
Sim med visioner
Sim med visioner

Indlægaf Annbirtha » 10. dec 2006, 14:23

Nu ved jeg jo ikke hvilket grafikkort du har, men er det et der bruger nvidia drivere, skal du gå ind på deres side og finde en opdateret driver der.

Her skal du i første boks vælge hvilken driver du skal bruge, når du har trykket på "grafics driver, kaommer der nye muligheder i næste boks hvor du vælger hvad dit grafikkort er, i sidste boks vælger man hvilket operativ system man har.

Ellers må du fortælle hvilket kort du har :wink:
Senest rettet af Annbirtha 18. dec 2006, 11:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf TuttiI » 15. dec 2006, 18:25

Jeg har et DirectX 9.0 grafikkort og en nvidia driver?

Den side du sendte, jeg kan hverken finde hoved eller hale? :b
Brugeravatar
TuttiI
Sim med visioner
Sim med visioner

Tilbage til Teknisk Hjælp