Billeder i Storytelling

Har du problemer med dit spil af teknisk art, så søg hjælp her.

Billeder i Storytelling

Indlægaf simsekisser » 30. aug 2005, 14:27

Hej Allesammen!

Igen er der noget jeg lige skal finde ud af, de Billeder som man selv tager, de lægger sig jo i de Mapper og alt det der vi har været inde på, men må man slette dem igen når man har taget de billeder ud man skal bruge F.eks. på sin hjemmeside? jeg tager rigtig mange Billeder også fordi jeg er startet en Historie op, og så kommer der immervæk til at ligge mange Billeder og ikke nok med det de ligger der også 2 gange? :roll:

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Jonna » 30. aug 2005, 15:03

Hej Kisser

Alle de billeder der hedder thumbnail dem må du slette. De andre er jeg mere usikker på, jeg tør i hvert fald ikke slette dem selv. :lol:

Jonna :lol:
Brugeravatar
Jonna
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Briher » 30. aug 2005, 15:51

Hej Kisser.

Du kan uden problemer slette dem inde fra spillet fra den familie hvor du har taget billederne. Måske også fra nabolaget.

Men om du kan gøre det uden problemer fra stifinderen ved jeg ikke.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf simsekisser » 30. aug 2005, 17:02

Hej Jonna og Briher!

Tak fordi i prøver at hjælpe mig, men det er lige præcist igennem "Stifinder" jeg vil slette dem, jeg har ikke brugt dem i Storytelling inde i spillet, men kun taget dem for min "Historie"s skyld, og som skal bruges på min Hjemmeside, så jeg er stadigvæk lidt i tvivl :roll:

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Annbirtha » 6. sep 2005, 06:56

Øhh, vil der ikke være et link til din komputer hvor billedet ligger ?
Hvis du så sletter, vil det så stadig være at finde på din hjemmeside næste gang du skal opdatere den ?
Jeg ved det ikke, bare en tanke. :cry:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf simsekisser » 6. sep 2005, 10:00

Hej Annbirtha!

Nej mine Billeder har jeg i et Billed Arkiv på min hjemmeside, dem har jeg en kopi af, derfor mener jeg også at jeg kan slette dem når jeg har taget dem jeg skal bruge, jeg bruger dem ikke inde i mit spil, men jeg er ikke klar over det, så jeg tør ikke rigtigt, min mening er bare, at jeg jo efterhånden kan have en masse billeder liggende som jeg ikke bruger.

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Jonna » 6. sep 2005, 10:36

Hej alle..

Jeg har også et billede problem. :oops:

Er der en der kan fortælle mig hvorfor min Pc opfører sig anderledes end andres, eller
sagt på en anden måde, mit sims spil opfører sig anderledes.

Jeg ved billederne skal hentes i sims2 – neighborhoods og vælge den grund hvorfra jeg
har taget billederne. Men nej nej, ikke hos mig jeg skal ind på den gammeldags måde som
da vi kun havde sims2, altså sims2 og storytelling der hvor alle billederne ligger.

Håber i forstår min lidt rodet forklaring, jeg er ikke så god til at forklare mig. :lol:

Til Kisser - jeg forstår ikke hvor det er du vil slette dine billeder? er det på din hjemmeside? eller på harddisken i billede arkivet?? eller inde i sims2 på harddisken.??

Brugeravatar
Jonna
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Frillen » 6. sep 2005, 13:06

Først fremmest:
Kisser, de billeder som du tager når du er inde på en grund med simmere, kan godt slettes fra stifinderen uden der sker noget ved det.
Billederne påvirker ikke spillet på nogen måde, de hører kun til i storytelling, men har du lavet en historie med billeder og tekst indefra spillet, vil jeg nok foretrække at slette billederne indefra spillet, da en sådan historie også opretter en XML fil som indeholder billedhenvisningerne samt teksterne til billederne :wink:

Primært hvis jeg har forstået dig rigtigt så har du bare taget billederne for at skulle bruge dem på din webside, derfor kan du roligt slette dem, men husk lige at slette de tilhørende tumbnails også :wink:

Det sikreste er dog altid at slette billeder indefra spillet, da man ikk kommer til at slette et forkert på denne måde :D

Jonna, billeder kommer kun ind i storytelling i nabolagsmappen, hvis der bor simmere på den grund du tager billeder i :wink:
Det vil sige at hvis ikke der bor simmere på grunden mens du tager billeder så kommer de ind i den generelle storytelling mappe som gælder for hele spillet :wink:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf simsekisser » 6. sep 2005, 13:45

Hej Frillen!

Du har så evigt ret, jeg bruger kun billederne på min Web. side, derfor mente jeg også jeg godt kunne slette dem, men jeg var alligevel lidt i tvivl :lol: , men du skriver noget om tumbnails? hvad er det? :oops: er det de små billeder eller hvad? :?

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Jonna » 6. sep 2005, 13:55

Hej frillen – hvor er du bare god – ja selvfølgelig skal der bo nogen i huset. Det havde jeg slet ikke tænkt på, jeg troede der kom billeder ind alligevel. :lol:

Men nu til næste spørgsmål der handler om det du skriver til Kisser. Må vi gerne slette alle billeder som er i storytelling??? Tænk jeg troede ikke vi kunne det, har engang hørt om en som gjorde det, og så gik spillet ned.

Det var måske kun da vi havde sims2, at det ikke kunne lade sig gøre.??

Brugeravatar
Jonna
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Frillen » 6. sep 2005, 15:36

tumbnails er miniaturebilleder af de store, så ja det er de små billeder, hvert billede findes jo i en stor og en lille version :D

Jonna skrev:Men nu til næste spørgsmål der handler om det du skriver til Kisser. Må vi gerne slette alle billeder som er i storytelling??? Tænk jeg troede ikke vi kunne det, har engang hørt om en som gjorde det, og så gik spillet ned.

Hmm jeg er lidt på glatis her Jonna, for nogle af billederne bliver jo måske brugt i en historie eller en nabolagshistorie!
Principielt burde der ikke være noget galt i at slette alle billeder, men lav lige en backup af mappen storytelling inden du forsøger dig :wink:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf simsekisser » 6. sep 2005, 17:03

Hej Frillen!

Mange Tak for hjælpen, jeg tænkte nok at det var "de små" billeder, men det Jonna skriver om er måske de billeder Spillet er "født" med dem sletter jeg selvfølgelig ikke det er kun de billeder som jeg selv har taget, og når jeg ikke bruger dem i spillet så tvivler jeg på at der sker noget. :lol: :?

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Tilbage til Teknisk Hjælp