Værktøj til at lave sine egne mønstre

Her kan i diskutere de kreative værktøjer samt spørge om hjælp til at udvikle brugerlavet indhold til spillet.
Husk at hvis i skal brugbar hjælp så vil det være en god ide at formulere sig forholdsvist præcist samt evt. vedlægge link til billede eller fil.
NB: Der ydes ikke hjælp i dette forum til ting i har downloadet fra andre hjemmesider, men udelukkende til ting i selv har eller er ved at lave!

Værktøj til at lave sine egne mønstre

Indlægaf Annbirtha » 24. jun 2010, 08:32

Jeg så først lige nu at der er lavet sådan et program til at lave sine egne mønstre:
http://www.thesims3.com/game/tools/pattern jubiii, må straks igang. :D :1wave: :mrgreen:

Her er en side som jeg brugte meget til Sims 2, her er mønstre at importere til alverdens formål:
http://www.cgtextures.com/ - for at importere et mønster og bruge det i programmet:
Åbn importer - crtl og i tasten
vælg et bmp. eller jpeg billede som du iforvejen har lagt ind på din computer.
osv.

Hvis du ikke kan starte dit spil efter installation så prøv at genstarte computeren og åbn spillet via EA-manager så virker det igen.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Re: Værktøj til at lave sine egne mønstre

Indlægaf Frillen » 24. jun 2010, 17:06

Jeg vidste godt at det skulle komme, men eftersom at de sagde engang i løbet af sommeren, så regnede jeg med august/september :D

Jeg har nu også prøvet programmet lidt af, og mit umiddelbare indtryk er at det er meget nemt at gå til, samt er hjælpefilen utrolig pædagogisk, dog skal det siges at man skal kende lidt til det at arbejde med lag(layers)

TIP:
Har du gamle texturer fra sims 2, som du gerne vil genbruge i Sims3, så kan det sagtens lade sig gøre...

1. Importer din textur til en af klistermærkekategorierne i programmet.
    (Det er en fordel hvis din textur er kvadratisk og kontinuerlig)
  2. Vælg det lag du ønsker det skal ligge i (brug lag 2-5)
  3. Træk din nyligt importerede textur ind i på dit arbejdslærred (placering er ligegyldig)
  4. Sørg for at din textur på lærredet er markeret, klik derefter skiftevis i felterne bredde og højde(B: og H: på skærmen) for texturen og ændre værdien til 256 i begge.
    (Du kan evt. ændre placeringen af din textur enten ved at trække den på lærredet eller ændre værdierne i felterne X: og Y:)
  5. Slå evt. om til visning så du kan teste din textur inden du eksporterer den til spillet

Mere behøver du faktisk ikke at gøre, for at få konverteret gamle texturer fra sims 2 til sims 3, de bedst egnede sims 2 texturer er selvfølgelig gulv og terræn texturer, da de som regel altid er kontinuerlige og kvadratiske :wink:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Re: Værktøj til at lave sine egne mønstre

Indlægaf Annbirtha » 26. jun 2010, 13:38

Jeg synes ikke rigtig det fungerer når man skal have sine færdige mønstre lagt ind i spillet. Når jeg bare flytter filerne fra Exports over i Downloads mappen er de ikke i spillet. Når jeg bare klikker på filen i Exports mappen, vil den kun installere én ad gangen, jeg er altså nødt til at lukke Sims startmenu for hver gang jeg skal installere et mønster ... og ikke engang det virker hver gang. :evil: :fixcomputer:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Tilbage til The Sims 3 - Det kreative Hjørne