for lang rotations-tid

Her kan i diskutere alt muligt vedrørende The Sims 3, som udkom den 4. juni 2009
Forumregler
Her vil vi prøve at give jer alle de Sims 3 nyheder, som vi kan finde.
I kan desuden selv lave indlæg med jeres tanker, spørgsmål og viden omkring The Sims 3, som forventes at udkomme i foråret 2009!
Vær venlig at holde en god tone, samt lade være med at opdigte nyheder for at få opmærksomhed, sørg så vidt mulig for at angive jeres kilde, hvis i har fundet nyt omkring The Sims 3!
Ingen kan bruge løse rygter og løgne til noget andet end at blive forvirret over!

for lang rotations-tid

Indlægaf mette s » 7. jun 2010, 09:56

Kære kloge
Jeg ved godt at overskriften lyder som om, jeg lige har fået udgivet en ny cd. Det er da osse meget sejt men ikke desto mindre forkert. Jeg har såmænd bare reinstalleret hele dynen som forberedelse til Ambitions og noget mærkeligt er sket: Når jeg bygger et hus og vil rotere grunden tager det en evighed. Og tilmed kan jeg ikke få tag på????? Hvad i alverden kan der være sket og er der hjælp at hente? :shock:
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Søborg

Re: for lang rotations-tid

Indlægaf Annbirtha » 8. jun 2010, 08:43

Der er godtnok nogen sjove fejl folk finder ind imellem.
Ja jeg kan ski ikke hjælpe dig der Mette, for jeg ved jo at du har opdateret spillet og genstartet efter installation og alt det dææær .... Så jeg er helt blank :?
Kan du prøve at starte op uden brugerindhold slået til, ikke at jeg tror det hjælper men måske kan det trikke et eller andet når du så bagefter igen slår det til.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf mette s » 8. jun 2010, 12:37

Jeg prøver uden brugerindhold, man ved jo aldrig, og det var osse det jeg kom frem til da jeg lå og vred mig i desperation inden søvnen tog over.
:)
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Annbirtha » 9. jun 2010, 07:28

Stakkels Mette :Sympati: op med humøret ven.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf mette s » 9. jun 2010, 16:04

Tak, tak, snøft, det er altid rart at blive ynket lidt. :lol:
Når jeg kører helt vanilje som de kalder det på de engelsksprogede sider, går det hele lidt bedre, meeeen optimalt er det ikke og jeg savner en masse brugerindhold til at designe mine stuer med.
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Annbirtha » 10. jun 2010, 08:18

Tør jeg sige det .... ja ....har du ryddet op på din computer, sådan rigtig ryddet op .... sådan kørt diskoprydning og diskfragmentering samt slettet gendannelsespunkter ...hm hmm :oops:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf mette s » 12. jun 2010, 01:44

Skal du måske være fræk? Ja. jeg kunne jo blive grov og sende et fornærmet blik helt til Aalborg!
-Det har jeg da!
Men indrømmet, det kan da være jeg har overset et eller andet :)
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Frillen » 13. jun 2010, 09:00

Selvom du afinstallerer og geninstallerer spillet, så ligger mods og eventuelle hacks stadigvæk i spilmappen, hvis du altså har haft sådan nogle installeret :wink:
Mange oplever mærkelige fejl efter at de har installeret den nye udvidelsespakke, i mange tilfælde tror jeg at det har noget med installerede mods at gøre, almindeligt brugerindhold tror jeg næppe kan lave større forstyrrelser i spillet :D
Og så er der selvfølgelig det sædvanlige med at nogle simpelthen bare oplever nogle fejl som andre ikke gør...
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf mette s » 13. jun 2010, 21:12

Jeg har valgt at reinstallere endnu en gang og at slette alt det, jeg kunne finde rundt omkring, hvilket formentlig kun er en meget lille smule af alt det (tja, nogle ville kalde det simslort) jeg har fået raget til mig i computerens 1½årige levetid. Så med et relativt vaniljespil loader jeg nu på omkring 10 minutter, hvilket jeg osse synes er ret meget men dog uendelig meget bedre end 45. Ved lejlighed skulle jeg måske foretage en pchovedrengøring med formatering og komplet reinstallation, men så tror jeg, jeg må finde mig en kæreste først, der ville elske at gøre den slags for mig. :)
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Annbirtha » 14. jun 2010, 07:37

mette s skrev:Så med et relativt vaniljespil loader jeg nu på omkring 10 minutter
uha, jeg er oppe at køre på 2 minutter, men nu har jeg også en kæreste der elsker den slags og han har lige sat en ny Quad Core CPU i min computer. Jeg er ked af det Mette men jeg kan desværre ikke låne ham ud :dontknow:
mette s skrev:Ved lejlighed skulle jeg måske foretage en pchovedrengøring
Har du slettet alle gendannelses punkter på nær det sidste, for de gendannelses punker kan fylde en hel del på computeren og der bliver jo lavet nye hvergang du installerer/afinstallerer noget.
Jeg bruger tit Big Fish Games og en gang om ugen sletter jeg gendannelses punkter og kan nemt frigøre 10 GB hvergang.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf mette s » 14. jun 2010, 17:54

Mener du cache-dimserne?
Dem sletter jeg jævnligt ja. Men hvis gendannelsespunkterne er noget andet må du endelig forklare mig, hvor jeg kan finde dem :?:
Ærgerligt med din kæreste i øvrigt, kan man ikke bare låne ham lidt? Hvis han kun skal lave computeren og slipper for noget gris! :D
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Annbirtha » 15. jun 2010, 08:01

mette s skrev:kan man ikke bare låne ham lidt? Hvis han kun skal lave computeren og slipper for noget gris! :D
Som du dog kan sige det Mette :lol:

Gendannelsespunkter:
Kør diskoprydning - vælg filer fra alle brugere - vælg c-drevet
Når programmet åbner klikker du på det andet faneblad foroven - "flere instillinger" hvis du har vista (ellers står det på første faneblad)
Vælg nederste valgmulighed - Systemgendannelse og øjebliksbilleder - klik på "ryd op" knappen
Når programmet har ryddet op, hopper det selv tilbage til det første faneblad hvor du nu kan slette de filer der er valgt (sikkert som du plejer/kender)

Prøv først at se hvor meget plads du har på dit c-drev inden du gør det, så kan du se hvor meget plads du har fået frigivet bagefter.
Når du har fået frigivet plads vil det være en god ide at køre en diskfragmentering og få lidt samling på den tomme plads der er frigivet, herved vil der blive lavet et nyt gendannelsespunkt men det er jo også i orden. :D
Jeg vil gerne høre fra dig hvor meget plads du kan få frigivet :wink:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf mette s » 15. jun 2010, 18:02

Yes! En instruktion lige efter mit hoved, jeg må straks i gang!
Tak, Ann, med lidt held slipper du for at låne kæresten ud denne gang, og jeg er garanteret lige så spændt på at se, hvor meget plads jeg kan få gaflet sammen, som du er. Vender tilbage...... :D
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf mette s » 15. jun 2010, 18:43

Og jeg, som hånligt lovede truende øjenkast og jeg skal komme efter dig: 46 Gb blev det til :shock:
Jeg er stadig i chok og tør dårligt åbne spillet.
Dog skal det siges at jeg lige nappede min søns Red Alert med i købet, det kan han fylde med hjemme hos sig selv, men hans Counter strike og Half life har han på snedigste vis lagt ind med sin egen Steam-account, så der slipper jeg ikke for en konfrontation. Need I say, sønnike er voldsomt forkælet og behøver bare at se på mig med det der blik i to sekunder, så er jeg lige til at tørre op med en fugtig klud. :roll:
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Indlægaf Annbirtha » 16. jun 2010, 08:14

Sådan Mette - 46GB det var ellers ikke så lidt, man må sige at operationen er vellykket,....men....virker spillet, det er jeg spændt på :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Næste

Tilbage til The Sims 3 generelt