Øhmm... Set age, livsfrugter og nektar

Her kan i diskutere alt muligt vedrørende The Sims 3, som udkom den 4. juni 2009
Forumregler
Her vil vi prøve at give jer alle de Sims 3 nyheder, som vi kan finde.
I kan desuden selv lave indlæg med jeres tanker, spørgsmål og viden omkring The Sims 3, som forventes at udkomme i foråret 2009!
Vær venlig at holde en god tone, samt lade være med at opdigte nyheder for at få opmærksomhed, sørg så vidt mulig for at angive jeres kilde, hvis i har fundet nyt omkring The Sims 3!
Ingen kan bruge løse rygter og løgne til noget andet end at blive forvirret over!

Øhmm... Set age, livsfrugter og nektar

Indlægaf Elisabeth » 24. jan 2010, 11:36

Ja. jeg har Windows vista (aner ikke om det gør en forskel) jeg kan ikke skrive koder med mellemrum?! Hvis jeg skriver testingcheatsenabled true og trykker på min sim er mine eneste muligheder Modificer Egenskaber eller start aldersovergang, jeg vil gerne have at min simmer bliver voksen (hun er blevet gammel) og jeg er bange for hun dør, altså jeg har en dødsblomst og jeg kunne jo også slå den der ældring fra men hun har et spædbarn og jeg gider altså ikke have en snotunge på mig :P Nogen der kan hjælpe? Altså er det normalt at man ikke kan skrive koder med mellemrum?
Qnuz ElisBillede

- Nogen gange er jeg en anelse... Jaa ... Bimelim?? Billede
- I'm me do you have a problem?!
Brugeravatar
Elisabeth
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Odense 0:)

Re: Øhmm... Set age!?

Indlægaf Annbirtha » 25. jan 2010, 08:48

Elisabeth skrev:testingcheatsenabled true
virker ikke som i sim 2, man har altså ikke samme muligheder med koden.
Du kan jo lave rettten Ambosia, som får din Sim til at blive helt ung i den aldersgruppe den er i. Så vidt jeg husker skal du bruge 1 dødsfisk, 1 livsfrugt og have 10 i madlavning og opskriten skal købes hos boghandlen, (når du har opskriften kan du se hvilke ting der skal bruges).
Du kan også spise en masse livsfrugter, for hver frugt din Sim spiser bliver den 1 dag yngre.
Det er vist det jeg lige kunne hjælpe med. :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Rose Diva » 26. jan 2010, 19:11

Annbirtha skrev:Du kan også spise en masse livsfrugter, for hver frugt din Sim spiser bliver den 1 dag yngre.
Det er vist det jeg lige kunne hjælpe med. :D

Må jeg lige bryde ind og spørge dumt, hvad livsfrugter er, og hvor man finder dem? :D
Knus Rose Diva
Brugeravatar
Rose Diva
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Et sted på sjælland;)

Indlægaf egon.weber » 26. jan 2010, 21:49

Livsfrugt er et sjældent frø, der kan findes på kirkegårde, men simmeren skal højt op i havebrug, før det kan sås. :wink:
Klaskerdanser en hilsen fra det nordfynske.
Egon
Billede
Brugeravatar
egon.weber
Opdagelses-sim
Opdagelses-sim

Geografisk sted: Veflinge

Indlægaf Annbirtha » 27. jan 2010, 09:46

Hvis du ikke har prøvet kunsten at passe din simmerhave skulle du prøve, jeg har fundet et link om alt omkring havebrug (engelsk) så jeg håber at du kan læse det.
Vi har selv herinde haft et indlæg om havebrug men det røg jo i vasken da forummet gik ned sidste gang.
Jeg håber du kan bruge det på engelsk. :D http://www.carls-sims-3-guide.com/skills/gardening/ Det er også ved havebrug at du lærer at dyrke dødsblomsten som kan redde dig fra døden.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf mette s » 27. jan 2010, 15:05

Og jeg vil da lige sparke ind, at jeg samlede frø som en sindsyg ved kirkegården med en af mine simmere og havde fornøjelsen af at høste vandmeloner og dødsblomster i lange baner. Men livsfrugt-frø, som jeg plejede at finde der fik jeg ingen af. De kom først den dag, jeg til en afveksling samlede ved luksusvillaen for enden af vejen. Der på klippeknolden mellem de to største strande. Så man har aldrig nogen garantier.
Livsfrugterne ligner lysende, lysegule pærer, de udgør den bedste gødning til haven, så når simmerne selv skal gøde, tager de dem og man brygger desuden den dejligste nektar af dem, når nu vi er i gang.
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Søborg

Indlægaf Elisabeth » 27. jan 2010, 15:14

Øhh... Hvordan brygger man nektar? :lol:
Qnuz ElisBillede

- Nogen gange er jeg en anelse... Jaa ... Bimelim?? Billede
- I'm me do you have a problem?!
Brugeravatar
Elisabeth
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Odense 0:)

Indlægaf Rose Diva » 27. jan 2010, 19:44

egon.weber skrev:Livsfrugt er et sjældent frø, der kan findes på kirkegårde, men simmeren skal højt op i havebrug, før det kan sås. :wink:

Ahh, okay mange tak :D

Annbirtha skrev:Hvis du ikke har prøvet kunsten at passe din simmerhave skulle du prøve, jeg har fundet et link om alt omkring havebrug (engelsk) så jeg håber at du kan læse det.
Vi har selv herinde haft et indlæg om havebrug men det røg jo i vasken da forummet gik ned sidste gang.
Jeg håber du kan bruge det på engelsk. :D http://www.carls-sims-3-guide.com/skills/gardening/ Det er også ved havebrug at du lærer at dyrke dødsblomsten som kan redde dig fra døden.

Fed hjemmeside tusind tak :D

mette s skrev:Livsfrugterne ligner lysende, lysegule pærer, de udgør den bedste gødning til haven, så når simmerne selv skal gøde, tager de dem og man brygger desuden den dejligste nektar af dem, når nu vi er i gang.

Okay, mange tak :D

Elisabeth skrev:Øhh... Hvordan brygger man nektar? :lol:

Jeg mener, man skal have sådan en maskine til at brygge nektar, den køber man i Frankrig ved jeg. Og så skal man vist have nogle frugter i sin inventarliste :wink:
Knus Rose Diva
Brugeravatar
Rose Diva
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Et sted på sjælland;)

Indlægaf mette s » 28. jan 2010, 15:40

Når du er i Frankrig tager du ganske rigtigt ud til nektarbryggeriet, som er en af seværdighederne.
Her kan du foruden nektar i alle afskygninger købe de ting, der skal bruges for at fremstille det. Basalt set en vin-presse.
I den kan du lægge frugt af forskellige kombinationer, enten bare ti stk frugt efter eget valg eller tilføjet en blanding, du allerede har. Når karret er fyldt (Og det bliver det med mindst ti stk frugt i) skal du presse. din sim springer i badetøjet og tramper rundt i baljen til al frugt er presset til saft. Derefter skal du lave nektar, hvor din sim drejer og regulerer på maskinen i en rum tid.
Til sidst kører maskinen af sig selv og når den er færdig beder den dig om at navngive nektaren, hvorefter du kan tage den.
En god idé er det at bygge en kælder og købe nektarreoler i bryggeriet, som du så henter i din familieinventarliste, hvor også pressen bliver gemt indtil du skal bruge den.
Nektaren modner nemlig i en rasende fart og bedst i en god reol i en kælder. Den bliver hurtigt mere og mere værdifuld.
Du vil hurtigt erfare at visse frugtblandinger giver bedre nektar end andre. En rigtig god drue kan sagten indgå i en misalliance, så resultatet bliver rædselsfuldt. På Carl´s side, som du allerede har fået henvisning til, kan du finde nogle kombinationer, hvis du ikke bare vil gå til den selv.
I takt med at du laver mere vin, nej nektar!, bliver du også dygtigere og får flere muligheder.
Og det kan hurtigt gå hen og blive en dyrebar samling, du skaffer dig eller en overordentlig lukrativ forretning, hvis du vælger at sælge.

Jeg fandt en flaske til omkring 30.000 simoleoner i en eller anden skattekiste! Den ligger nu på godt 46.000 og jeg er i tvivl om, om jeg skal sælge den, når den runder de 50.000 eller om jeg skal vente og se, hvor meget den nogensinde bliver værd. Måske taber den al værdi fra den ene dag til den anden. Jeg mener, enten er det vel nektar eller osse er det eddike! :D

Hvis du ikke vil have hjemmebryggeri har du i øvrigt mulighed for at brygge din egen nektar på bryggeriet også, det er bare at gå i gang!

Men hov, nu er vi da vist kommet rigeligt langt væk fra det oprindelige emne;)
Billede
mette s
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Søborg

Re: Øhmm... Set age, livsfrugter og nektar

Indlægaf Annbirtha » 29. jan 2010, 08:26

]
mette s skrev:Men hov, nu er vi da vist kommet rigeligt langt væk fra det oprindelige emne;)

Ja og derfor har jeg ændret overskriften på indlægget ellers skulle jeg til at dele det op i tre dele, fyyyyy skam jer, hmmhm skrev jeg ikke selv her :nono:
Men rigtig fint indlæg om nektaren Mette :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Tilbage til The Sims 3 generelt