Billeder samt detaljeret info omkring Sims 3

Her kan i diskutere alt muligt vedrørende The Sims 3, som udkom den 4. juni 2009
Forumregler
Her vil vi prøve at give jer alle de Sims 3 nyheder, som vi kan finde.
I kan desuden selv lave indlæg med jeres tanker, spørgsmål og viden omkring The Sims 3, som forventes at udkomme i foråret 2009!
Vær venlig at holde en god tone, samt lade være med at opdigte nyheder for at få opmærksomhed, sørg så vidt mulig for at angive jeres kilde, hvis i har fundet nyt omkring The Sims 3!
Ingen kan bruge løse rygter og løgne til noget andet end at blive forvirret over!

Billeder samt detaljeret info omkring Sims 3

Indlægaf Frillen » 11. mar 2008, 17:36

Så er der en masse nyt information samt billeder om The Sims 3 :D
Billederne er fra PC-Gamer og teksten er udvalgt og oversat fra flere kilder, men nyd det nu :D

Billede

De omtaler Sims 2 som en 'hule', hvor du spiller 1 hus ad gangen, og imens står alt stille i resten af nabolaget.
I Sims 3 bliver 'hulen nedbrudt og alt hvad du foretager dig sker i et samspil med hele nabolaget uanset tidspunkt på døgnet...
Alle simmere i nabolaget lever deres liv samtidigt, har oplevelser hver for sig og sammen uanset hvilken simmer du spiller. Du kan zoome ind på din sim, besøge dine naboer.
Du kan banke på deres dør, kikke gennem vinduet, Du kan også gå en tur i byen, de simmere du møder er naboer, fremmede, altså simmere som bor i dit nabolag. Hvad ville der ske hvis du rendte ind i din chef på en fornøjelsestur i byen i en weekend?
Ville du ødelægge din sims liv ved at gøre noget pinligt?
Den evigt unge dreng som bor ved siden af dig i The Sims 2, bliver nu ældre og udvikler sig sammen med dine egne børn. De kan blive skolekærester... De kan vokse op sammen, blive gift, skabe deres egen familie, som også vil vokse op og udvikle sig sammen med din slægt.
BilledeBilledeBillede

Antallet af behovsmålere er reduceret fra 8 til 3, hvor stress kontra sjov, står frem som den mest vigtige. Simmerne har stadigvæk behov for at tage et bad, sove og spise, men graden af urin i blæren kontra uendelig blærekapacitet er blevet skjult bag gardinet. Der er nu en 'Til/Fra' mekanisme, hvis din sim f.eks. er ude i regnvejr, kan du blive gjort opmærksom (via Moodlets - en slags humørkort) på at han er gennemblødt og har det dårligt med det.
Eller hvis hans mor dør, får han et humørkort som bringer ham i en tilstand af sorg, det forsvinder efter et passende stykke tid, du kan også selv fjerne det - Hvis der findes en måde at fjerne det på!
Humørkort(Moodlets) spænder fra simple ting som f.eks. "jeg er tørstig!" med umiddelbar psykologisk effekt til "Jeg er lige blevet forfremmet!" som kan give simmerens humør et boost, der kan vare i op til flere dage.
Billede

Du kan gøre 'buret rent for din sim', rent ud sagt så har du en guds hånd nu, så hvis dine simmere efterlader affald rundt omkring, så kan du fjerne det, eller hvis din sim efterlader bøger rundt omkring, så kan du putte dem tilbage i reolen i stedet for at skulle klikke på din sim for at få ham/hende til at gøre det.

BilledeBillede
Dine simmere kan faktisk blive buttede og rigtigt tykke nu (Og de ser faktisk tykke ud i stedet for bare lidt mere polstrede). I The Sims 3 kan du nu ved hjælp af en skydebjælke justere din sims kropsvægt i et meget større spektrum, lige fra skelet-tynde til laske-fede som en strandet hval og alt i mellem.
Du kan også justere muskulaturen separat fra kropsvægten ved hjælp af skydebjælker - Som giver dig mulighed for et stort udvalg af muligheder: En kraftig fyr med spaghettiarme, en tynd fyr med kraftige overarme, kort sagt, enhver kropsbygning som du kan finde på. Deres propsbygning vil ikke forblive sådan som du har tilpasset den, den vil ændre sig alt efter hvordan du spiller med simmeren.

En sim tager måske til stranden, kommer hjem og maler sin version af en solnedgang. Og hvis du sender en anden sim til stranden, så vil han male sin egen version af den samme solnedgang.
Så selvom modellen er den samme, så vil forskellige simmere have deres egen stil som f.eks. impressionisme, Dadisme, Postmodernisme, realisme osv. som bliver fastlagt af et sæt algoritmiske gener.

EA prøver med at tilføje en masse tilfældige parametre til spillet for at gøre dine simmere så unkikke som muligt.
Hver sim har sin egen favoritdrik som er forskellig fra andre simmeres favoritdrik, det er mest for variationens skyld, men djævlen gemmer sig i detaljerne. EA ønsker at simmerne skal føle sig så unikke som sneflager i The Sims 3 og mindre som den eneste forskel er håret og tøjet. Hvis du ikke ønsker at lære en sim at kende, hvis du bare ønsker at han pisser i bukserne, ja så er det fint nok, fordi du kan gøre det!
Billede
Billede
Ingen personligheds-skydebjælker, i stedet er der et system med ca. 80 karakter-træk, som du kan bruge til at udforme deres personlighed fra.
Du kan vælge op til 5 karakter-træk for hver sim, hvoraf nogle er gensidigt ekslusive (f.eks. du kan ikke være både god og ond på samme tid), til at kreere et næsten uendeligt udvalg af personligheder.
Nogle karakter-træk er af opførselskarakter, som f.eks. 'ubehøvlet' som måske får din sim til at opføre sig uforskammet overfor andre simmere, mens andre er af mere strategisk karakter, som f.eks. 'Geni', som vil lade din sim opbygge intellektuelle færdigheder, som læse bøger hurtigere.

Et enkelt kort over Nydeligrup Dal er alt hvad der er med The Sims 3 fra start, delvist pga. tilfældigt genererede byer ellers ikke vil tilpasse sig pænt, og delvist fordi at selvom Sims 3 er et single-player spil, så viser historien at sims-spillerne elsker udveksle huse og familier.

Billede
Alle bygninger i Nydeligrup Dalen, er steder som du kan besøge og agere med. Helt nøjagtigt hvilken form for interaktion vil afhænge af situationen.
Designerne har brudt lokationerne op i 2 brede kategorier:
Nogle er 'kaninhuller' som din sim vil forsvinde ind i uden at du følger med ind (f.eks. så følger du ikke med din sim ind på kontoret og sidder og ser ham hamre løs på et tastatur, tjekke mail, skrive breve, svare telefon osv. i 8 timer), og så er der 'mødesteder' som kan være lokationer som f.eks. parker, pools osv. som vil blive fyldt med simmere og udstyr af alle mulige typer som du kan agere med.
Billede

Din sim vil nu gå ud af sit hjem og besøge og se andre simmere, andre bygninger samt andre nabolag i glidende bevægelser fremfor loadingskærme mellem lokationer. Verdenen skifter og udvikler sig omkring din sim, andre simmere fortsætter deres liv, bliver gift, bliver ældre og dør alt imens du fortsætter din sims liv og udvikling. Og hver eneste handling du foretager dig, kan give bølgende effekt. som spreder sig rundt i byen og påvirke livet for flere generationer fremover.

Billede
Drømme og løfter:
Din sim passerer måske enattraktiv sim på gaden og tænker "Hende kunne jeg godt tænke mig at lære og kende!" og du kan love at du vil sørge for at det sker... Alt kan udløse en drøm på ethvert tidspunkt, og en ny drøm er repræsenteret med en tankeboble over billedet af din sim.
Køb et teleskop til dit barn og barnet drømmer måske om at blive astronaut efter nogle få nætters stjernekiggeri. Lov at du vil realisere hans drøm, selvom du først får det gjort lige inden han dør, han vil få et betydeligt humør boost.
En drøm kan også være noget så simpelt som at ville købe en bog, inspireret af at passere en boghandel i byen, lære at lave mad, eller simpelthen sidde og hænge i sofaen uden at foretage sig noget.
Ikke realiserede drømme bliver ikke straffet, de er bare glemt indtil en anden drøm opstår.
Men brudte løfter, kan få din sim til at nedsynke i melankoli, lidt ligesom en Sims 2 realiseret frygt.
Det er kun spilleren som beslutter om man skal frygte noget i første omgang.
Filosofien er at lave et mulighedsspil - The Sims 3 prøver at gøre sig til et alt for alle spil, i det mindste så meget som muligt for så mange som muligt. De kreative kan glemme alt om drømme og løfter ligesom hovedparten af film-magere og tøj-designere, men dem som spiller spillet for gameplayets skyld, kan vælge at udfordre sig selv som det passer dem.

Billede
Hvor sims i Sims 2 ville forsvinde, når de tog på arbejde i et forudbestemt antal timer, så tillader Sims 3 dig at tilpasse, hvad de laver mens de er på arbejde.
Selvom spillet ikke lader dig kontrollere simmeren mens han/hun arbejder(Arbejdspladsen er stadigvæk udenfor rækkevidde for spilleren - simpelthen pga. at det ville blive røvkedeligt at se sin simmer udføre alle de sædvanlige arbejdsrutiner).
Du kan beslutte om du vil møde tidligt eller komme senere hjem.
Du kan også tage det hele afslappet eller rette kyssetøjet mod chefens bagdel og fedte dig ind - Rent effektivt kan du ligge i med chefen og så at sige 'sove' på din vej til toppen, men selvfølgelig, hvis din chef dør eller bliver gift med en anden, ja så er du på herrens mark og alt krudtet var spildt.

Sociale interaktioner tillader dig at ændre tonen i en samtale, så selvom man er bedste venner betyder det ikke automatisk at man begynder at flirte med dem, her vil du faktisk skulle tage det samvittighedsfulde valg om man skal forsøge sig med en romance!

EA vil udgive et værktøj til at bygge sims3-verdener med, avancerede værktøjer til at lave brugerlavet indhold i på TheSims3.com, der vil være en Exchange, hvor du kan downloade byer, bygninger og andre kreationer fra andre spillere.
Billede
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Re: Billeder samt detaljeret info omkring Sims 3

Indlægaf Nephisariah » 11. mar 2008, 20:58

Hold da helt op.... jeg glæder mig allerede....... Tænk at kunne spille helt virkelighedstro...... Det er ligesom om at den virtuelle simsverden smelter sammen med vores egen virkelighed i og med de kan komme til at ligne os andre. Vi skulle måske lave en sims 3 udgave af Frillrup.... :wink: Dejligt at det langt omlænge kan lade sig gøre at "blive gift med ham den lækre ved siden af", eller bae nøjes med at flirte med ham og tænk han bliver også ældre..... :shock: Havde næsten opgivet håbet om at den virkelige verden og simsverden kunne "smelte sammen" men nu sker det, alle bliver åbenbart ældre ... ligesomi den virkelige verden.... lækkert... :2thumbsup:
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Mona Solstråle » 11. mar 2008, 23:08

Det lyder rigtig spændende ...og meget anderledes. Jeg glæder mig til at simmerne kan blive lidt mere selvkørende, når de først har lært at tilfredsstille deres behov. :2thumbsup:

Men bliver det mon til at styrer, når hele verden forandre sig konstant. :? Hmm! Jeg bruger i forvejen pauseknappen meget. :roll:

Og fede simmer, ja hvorfor ikke :lol:
Hilsen Mona Solstråle

Stadig ikke for gammel til at lege (med Sims)

Billede

http://www.thesims3.com/mypage/MonaSolstraale
Brugeravatar
Mona Solstråle
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: København

Indlægaf Dads » 12. mar 2008, 00:28

Altså hvor realistisk kan de gøre det :shock:
Hold da helt fast, mon vi får tid til vores eget liv med det spil? :lol:

Det ser og lyder godt nok lovende, man kan næsten ikke vente på at de næste informationer om spillet dukker op, specielt EA's officielle informationer glæder jeg mig til :D

Nu glæder jeg mig allerede som et lille barn, ligesom jeg gjorde den gang Sims 2 informationerne væltede frem. Forskellen er bare, at dengang var jeg et barn :happybaby:
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Geografisk sted: Sydfyn

Indlægaf Nephisariah » 12. mar 2008, 07:23

Dads skrev:Nu glæder jeg mig allerede som et lille barn, ligesom jeg gjorde den gang Sims 2 informationerne væltede frem. Forskellen er bare, at dengang var jeg et barn :happybaby:

Er det egentlig ikke en af de ting der er dejligt med "The Sims 2", man behøver ikke altid at være såååå voksen, alvorlig og kedelig? Man har lov til at "live som barn igen" og lege og prøve ens grænser af uden det koster noget "i den virkelige verden"? Helt ærlig det er da skønt at kunne té sig som et barn igen ind imellem.... Jeg glæder mig også helt vildt til sims 3 kommer..... Især til at se om det lever op til mine forventninger......
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Indlægaf simsekisser » 12. mar 2008, 19:04

:bigwave: Helt Vildt, det bliver godt nok "lidt underligt" at spille på den måde, men nok også sjovere, jeg er virkelig spændt på om det bliver lige så godt som det lyder, det glæder jeg mig virkeligt til :2thumbsup:

simsekisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Annbirtha » 13. mar 2008, 09:24

Det ser vildt godt ud, og for engang skyld ser de der Townies da lidt bedre og normale ud, spillet virker som et rigtigt simuleringsspil og ikke så meget til dem der godt kan lide at bygge, men igen er der jo en bunke nye muligheder i netop spillet.
Tak for det udførlige indlæg Frillen og nej hvor jeg glæder mig til det udkommer, og selvfølgelig skal vi da have en version 3 af Frillerup :2thumbsup:
Har nogen tænkt på hvad dette betyder:
Billede
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf o1-Freja » 13. mar 2008, 18:55

WOW ! det ser flot ud, dog kan jeg ikke lide menneskerne.
De ser lidt underlige ud, men det er nok, fordi jeg plejer at se sims 2 mennesker. :D
Freja :D
Brugeravatar
o1-Freja
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Zelda » 17. mar 2008, 20:13

damn, først blev jeg vildt begejstret, det lyder jo ikke dårligt.. men hvis det skulle have været helt perfekt, ville et "sims3 ONLINE" spil, være prikken over i'et
Brugeravatar
Zelda
Tumling
Tumling

Indlægaf Majasim » 17. mar 2008, 21:45

hvordan skal min computer nogensinde overleve? :vsad:
men ellers ser det ret fedt ud. :D
Brugeravatar
Majasim
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Vordingborg, Sjælland

Indlægaf Nephisariah » 18. mar 2008, 00:16

Annbirtha skrev:
Billede

Jeg studsede også over det. Oversat betyder det noget i retning af at man "kan lave en rekonstruktion af mordet på JFK"...... Det jeg forestiller mig er at man nærmest kan "klatre" eller "kravle" lidt á la at fugle og frø perspektiv vil blive lettere at manøvre rundt, således at man kan zoome tæt på eller langt væk lettere end på nuværende tidspunkt. Lidt i stil med de små re-kontruktionsfilm der er lavet over mordet på JFK, hvor man fra JFK's bil kan lave en "laserstråle/pil" fra JFK's bil og op til vinduet, hvor man mener Lee Harvey Oswald sad og skød fra da JFK blev myrdet. Men om det rent faktisk er det de tænker på ved jeg ikke.... Men det er da et gæt.......
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Indlægaf Nephisariah » 18. mar 2008, 00:17

Nephisariah skrev:
Annbirtha skrev:
Billede

Jeg studsede også over det. Oversat betyder det noget i retning af at man "Prøv så med en rekonstruktion af mordet på JFK"...... Det jeg forestiller mig er at man nærmest kan "klatre" eller "kravle" lidt á la at fugle og frø perspektiv vil blive lettere at manøvre rundt, således at man kan zoome tæt på eller langt væk lettere end på nuværende tidspunkt. Lidt i stil med de små re-kontruktionsfilm der er lavet over mordet på JFK, hvor man fra JFK's bil kan lave en "laserstråle/pil" fra JFK's bil og op til vinduet, hvor man mener Lee Harvey Oswald sad og skød fra da JFK blev myrdet. Men om det rent faktisk er det de tænker på ved jeg ikke.... Men det er da et gæt.......
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Indlægaf Billy Rosewood » 19. mar 2008, 00:54

Ej, det lyder jo faktisk som om at vi nu får et spil, der ligger lige op af virkeligheden. Nu kan vi sidde og finpudse folks personligheder, og enten gøre dem gavmilde eller onde - Ikke bare midt imellem. :)
Jeg må indrømme, at den grafik ser alt for imponerende ud til min computer. Men mon ikke der kan erstattes computer til den tid, hvor Sims 3 kommer ud. Og gud vide hvad grundspillet egentlig vil koste.. Og om der kommer udvidelsespakker. Man må måske regne med 500 kr. for grundspillet? Men jeg ville sgu godvilligt gå ud og give det :D
Men jeg kan ikke lide idéeen med at jeg kun kan styre en Sim's liv. Hvis jeg f.eks. oprettede 2 og kun spillede på den ene, så er den anden pludselig død uden jeg fik spillet. Den idé kan gamle Billy ikke lide. Men ellers ser det jo ganske sjovt ud. ^^ Og der bliver vist underholdning til flere timer der. Sidde og drømme om at købe en bog.. Den kender jeg godt 8)
Jeg håber dog ikke at vi ryger op i høje prisklasser. Jeg er villig til at ofre 500 kr, selvfølgelig, men står jeg og skal til at betale 2000 kr. for grundspillet, vil det være lidt for meget for mig, i hvert fald. Men så er der julegaver.. :D
Babbington and The Acheron!

Mr. Boyle possesses the oil!
Brugeravatar
Billy Rosewood
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Hvidovre! ^^

Indlægaf Siri » 19. mar 2008, 12:25

Grafiken er ikke som jeg havde troet. Jeg kan godt lide idéen med at man kan blive buddet og tyk og overvægtig. Jeg bryder mig tilgæntgældt ikke om at de andre simmer bliver ældre, mens du spiller en anden familie, fordi mig og min lillesøster deler vores bærbar, så vis hun laver en familie og jeg laver en anden, så bliver vores andre familie ældre. Jeg synes det sjovest ved sims 2 er de har mange behov man skal holde styr, så jeg kan ikke lide at man kun har 3 behov nu. Jeg kan også godt lide at man kan banke på naboensdør det er noget jeg ville ønske man kunne i sims 2 :2thumbsup: . Jeg synes det der med personlighederne er en af de bedste ting ved sims 3. Ja det var det jeg mener om det, efter hvad jeg har hørt nu synes jeg det lyder som en okay spil, det må tiden vise
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf Majasim » 26. mar 2008, 21:58

Jeg er da SLET ikke villig til at give noget nær 2000 for grundspillet! :shock: Synes måske også at 500kr er lige i overkanten, men det koster den slags vel efterhånden.. kan ikke engang huske hvad jeg gav for mit sims 2 grundspil i sin tid, men jeg købte det heller ikke da det lige var udkommet xD
Håber i det hele taget ikke at priserne stiger i forhold til sims 2 spil, for det løber da op efterhånden som alle de udvidelsespakker udkommer..
Brugeravatar
Majasim
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Vordingborg, Sjælland

Næste

Tilbage til The Sims 3 generelt