Gratis program til at lave trægulve med!

Her kan du snakke om ting der er relateret til Homecrafter+.

Gratis program til at lave trægulve med!

Indlægaf Frillen » 10. jan 2006, 01:42

Wood Workshop er et lille fikst program som kan lave de flotteste trægulve på så godt som ingen tid.
Du kan uden megen kendskab til programmet hurtigt lave de flotteste trægulve i alle mulige mønstre, træsorter og farver i et snuptag også selvom man ikke helt forstår hvad de forskellige indstillinger gør.
Og det allerbedste af det hele er at programmet er 100% gratis :D

Find Wood Workshop her:
http://www.spiralgraphics.biz/ww_overview.htm
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Annbirtha » 10. jan 2006, 07:58

Næææh, det ser da ud til at være et fint program, hvordan er du dog faldet over det, nå......men jeg er ihvertfald igang med at downloade det.
Tusinde tak for linket Frillen. :jumpingjack:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Dads » 10. jan 2006, 08:24

Tak for programmet Frillen, det skal prøves af :D
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Geografisk sted: Sydfyn

Indlægaf Annbirtha » 10. jan 2006, 09:20

Nu har jeg sat og fiflet lidt med programmet, og jeg må sige at det er nemt at gå til.
Det har rigtig mange features, og man kan lave andet end trægulve, se foreksempel her at man også kan lave vægge:
Billede

Billede
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf simsekisser » 10. jan 2006, 11:36

Næææææææææ hvor dejligt, har hentet det og også en "Demo" med Texture, så nu håber jeg på at få 5-10 min. til at se på det.

Mange Tak Frillen :lol:

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Frillen » 10. jan 2006, 16:06

Ja, jeg har også siddet og eksperimenteret en del med wood Workshop her i dag og må da krybe til korset og sige at det er nok noget af det bedste program jeg endnu er stødt på(Jeg plejer ellers at sværge til at lave alt selv fra bunden i paintshop pro :lol: )
Det er ufatteligt nemt at lave virkeligt flotte gulve(det kan jo også bruges til at lave vægge i, så ændrer man bare højden på det billede man vil have lavet :wink: )

Jeg vil dog sige at hvis man skal lave billeder med motiver i, så skal man nok bruge et rigtigt billedbehandlingsprogram, men mønstre og træsorter er ufatteligt nemt i det, og det ser knageme flot ud når man eksporter det færdige resultat, især hvis man husker at køre en 'Render' med Antialias sat til inden man eksporterer :wink:

Deres hovedprogram Genetica 2 koster dog penge, men kan tilgengæld også arbejde med meget flere sorter end bare træ, så er man virkelig hooked på dette program er det måske en ide at investere i Genetica 2 :wink:

Jeg kan dog ikke tage æren for fundet af dette program, jeg er medlem af et amerikansk sims2-forum som hedder The Gathering og det var en som hedder NanetteTredoux der, som havde fundet det :D

Check også Spiral Graphics forum for hints og tips til programmet samt nogle texture downloads også :wink:

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Indlægaf simsekisser » 10. jan 2006, 18:56

Jeg vil give dig helt ret det Genitica2 er rigtigt godt jeg hentede Demoen og prøvede at lave noget texture men når man eksportere det og lægger det i psp står der på stoffet "Demo" og så kan man ikke bruge det så tjekkede jeg prisen og efter hvad jeg kunne se var der 2 priser den ene var vist nok 339 usd og den anden 129usd (Dollars) og det er sq mange penge men godt er det :lol:

Men hvordan kommer man til de Texture downloads du skriver om? eller har jeg overset noget?

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf wholle » 10. jan 2006, 20:36

simsekisser skrev:Jeg vil give dig helt ret det Genitica2 er rigtigt godt jeg hentede Demoen og prøvede at lave noget texture men når man eksportere det og lægger det i psp står der på stoffet "Demo" og så kan man ikke bruge det så tjekkede jeg prisen og efter hvad jeg kunne se var der 2 priser den ene var vist nok 339 usd og den anden 129usd (Dollars) og det er sq mange penge men godt er det :lol:

Men hvordan kommer man til de Texture downloads du skriver om? eller har jeg overset noget?

Kisser

Du har over set at der findes 2 programmer på den side som Frillen hendviste til.
Genitica2 som koster penge og Wood Workshop som er gratis :D
Det er Wood Workshop du skal have fat i! :)
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Geografisk sted: Her!

Indlægaf simsekisser » 10. jan 2006, 21:07

Hej Wholle!

Nej det har jeg da ikke :lol: det er fordi at når du henter Genitica2 så er der 2 Versioner af det ene program og det er de 2 der er priser på,
Wood Workshop har jeg hentet, men pænt af dig at gøre mig opmærksom på det, :lol:

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Frillen » 11. jan 2006, 01:28

Hej kisser du finder dem inde i deres forum, her er et direkte link til deres forum, der er en del medlemmer der som fremviser deres egne textures :wink:

http://www.spiralforums.biz/

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Indlægaf Annbirtha » 11. jan 2006, 08:38

Kisser man kan faktisk godt bruge Genetica 2 Pro demoen.
Jeg har her blot beskåret ordet DEMO væk og så virker det fint.:
Billede
Så nu får jeg travlt, der er kun 29 dage tilbage af demoen.....hehe.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf Frillen » 11. jan 2006, 12:02

Hmm Annbirtha, hvis du skærer en del af billedet væk, så er billedet jo ikke seamless mere, altså kontinuerligt når de bliver sat sammen :lol:

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Indlægaf Annbirtha » 11. jan 2006, 12:53

jamen så kopierer jeg bare det stykke jeg har og sætter det ind, vender det spejlvendt eller på hovedet og sætter de to dele sammen....vupti. :P :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf simsekisser » 11. jan 2006, 14:23

Hej Frillen og Annbirtha!

Tusinde Tak for jeres svar, Frillen jeg ser med det samme, og Anbirtha, jeg har prøvet også at kopiere og lave nyt image, men det bliver delt op i små firkanter som så ikke kan bruges som en bmp fil (desværre) men jeg sad og legede med mit psp i går for jeg tænkte at når det Genetica2 kan så må mit psp også, så jeg fik faktisk lavet om på nogle af de Texture jeg havde ( det er meget sjovt at lege med), men jeg kunne da godt tænke mig at lave "Helt mine egne" :lol:

Kisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Frillen » 11. jan 2006, 15:22

Annbirtha skrev:jamen så kopierer jeg bare det stykke jeg har og sætter det ind, vender det spejlvendt eller på hovedet og sætter de to dele sammen....vupti. :P :D

Ok jeg kan godt se, hvor du vil hen med det - smart tænkt Annbirtha, det vil formentligt virke fint på de fleste billeder :2thumbsup:

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Næste

Tilbage til Homecrafter+