Gesims m.v. fra WallCrafter Gold

Her kan du snakke om ting der er relateret til Homecrafter+.

Gesims m.v. fra WallCrafter Gold

Indlægaf Nephisariah » 14. nov 2006, 18:52

Hej Frillen!

Jeg var en smut inde på et ultra gammelt indlæg:

http://www.sims2you.dk/phpbb2/viewtopic.php?t=366 det omhandler inspiration til f.eks. væggene...

Det leder mig over til at spørge om man også må benytte sig af f.eks. gesims, fodpaneler mv. fra WallCrafter Gold til at "pynte op" på tapet der IKKE er fra http://www.sims2you.dk eller..er de udelukkende beregnet til brug her på siden???

KnazZZ
Nephisariah :wink:
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Frillen » 15. nov 2006, 18:55

Jamen det må du da gerne Neph, det jeg påpeger er at folk ikke må påtage sig et ejerskab over dem, dvs at de sætter et copyright som om de selv har lavet dem :wink:

Det er jo nemt at lave en ensfarvet væg og derefter tilføje en gesims osv. fra WallCrafter Gold som man lige klipper ud derfra - Og det er skam også i orden med mig at man gør det, så længe man ikke lægger et copyright eller andre restriktioner på dem overfor andre!

Var det et klart nok svar til dig Neph? :D
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Nephisariah » 15. nov 2006, 19:18

Frillen skrev:Jamen det må du da gerne Neph, det jeg påpeger er at folk ikke må påtage sig et ejerskab over dem, dvs at de sætter et copyright som om de selv har lavet dem :wink:

Det er jo nemt at lave en ensfarvet væg og derefter tilføje en gesims osv. fra WallCrafter Gold som man lige klipper ud derfra - Og det er skam også i orden med mig at man gør det, så længe man ikke lægger et copyright eller andre restriktioner på dem overfor andre!
Var det et klart nok svar til dig Neph? :D

Kunne jeg da ikke drømme om, Frille!!! Hvis du har downloadet huse med tapeter hvor jeg har brugt WallCrafter Gold vil du forhåbentlig have lagt mærke til jeg ALTID skriver:

"Mixed by Nephisariah (måned) (år)
by the use of (the) WallCrafter Gold at http://www.sims2you.dk"

på den måde, mener jeg selv at jeg henviser dem der downloader det til sims2you, det eneste jeg skriver er at jeg har mixet det/sat det sammen,
det mener jeg ikke overtræder din copyright.... eller gør det??

Ret mig hvis du mener anderledes!!!!!!....eller hvis du har en anden formulering du hellere vil ha' jeg anvender....

KnazZZ
Nephisariah :wink: :wink:
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Indlægaf Frillen » 16. nov 2006, 13:17

Du har såmænd fattet den rigtigt Neph :wink:

Lad mig give et par eksempler på forkert og rigtig brug af dem: :D

FORKERT BRUG:
X bruger Wallcrafter Gold til at lave en væg eller bruger nogle af elementerne fra Wallcrafter(gesims, fodpanel osv.) til at sætte på en væg x selv har lavet i et paint program og uploader vægfilen til enten en fanside eller sin egen side og lægger et copyright på væggen om at den ikke må bruges i andre uploads eller andet, X skriver måske også at vægfilen er © X

RIGTIG BRUG:
X bruger Wallcrafter Gold til at lave en væg eller bruger nogle af elementerne fra Wallcrafter(gesims, fodpanel osv.) til at sætte på en væg x selv har lavet i et paint program og uploader vægfilen til enten en fanside eller sin egen side uden at lægge et copyright på væggen eller evt. skriver at væggen er lavet ved hjælp af Wallcrafter Gold!

RIGTIG BRUG:
X bruger Wallcrafter Gold til at lave en væg eller bruger nogle af elementerne fra Wallcrafter(gesims, fodpanel osv.) til at sætte på en væg x selv har lavet i et paint program og bruger vægfilen i et hus som X har lavet og derefter uploader sit hus!
X synes at huset er flot og gerne vil beskytte det med et copyright og skriver derfor © X!

Som du kan se Neph er der jo forskel på om man bare uploader en vægfil lavet i Wallcrafter Gold eller om man uploader et hus hvori vægfilen indgår, det er altså helt i orden at lægge et copyright på et hus hvor vægfilen indgår i, det er jo ikke som sådan de enkelte elementer deri man laver et copyright på :wink:

Copyright er altid en sjov størrelse, for hvornår ejer man en kreation?
Vi bruger jo i de fleste tilfælde en andens arbejde som udgangspunkt, det er meget sjældent at vi tegner alt helt fra bunden!
Jeg finder tit et flot billede på internettet og skærer måske noget udfra det billede som jeg så redigerer så det kan bruges til det formål, som jeg ønsker, men hvornår bliver det egentligt til min unikke kreation? - Ja den vil tit og ofte være lidt i en gråzone :lol:

Lige en sidste bemærkning, det er ikke et must at man henviser til at man har lavet en vægfil i Wallcrafter Gold, når man uploader dem eller bruger dem i en upload, man må bare ikke lægge et copyright på vægfiler lavet i Wallcrafter Gold :wink:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Nephisariah » 16. nov 2006, 15:58

Hej Frillen !!

Tak for dit meget præcise (.... og lange) svar til mig, det var det svar jeg ønskede at hører ........ :roll: Tak endnu engang!1

KnazZZ
Nephisariah :wink:
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Tilbage til Homecrafter+