Så hvad synes i om FreeTime?

Her kan i diskutere den 7. udvidelsespakke til The Sims 2, som udkom den 28. Februar 2008.

Hvad synes i om FreeTime udvidelsespakken?

Top Dollar - Simpelthen den bedste
6
22%
Den er rigtigt god - Absolut med i toppen
7
26%
Den er ok - God og spilbar, men lidt mere variation i muligheder kunne ønskes
10
37%
Under middel - Kan gå an, men mangler en del for at holde interessen fanget
3
11%
Den er dårlig - Alt for mangelfuld, en rigtig bundskraber
1
4%

Afgivne stemmer : 27

Så hvad synes i om FreeTime?

Indlægaf Frillen » 1. mar 2008, 11:56

Nu har FreeTime været ude i nogle dage, og de fleste af os har haft mulighed for at prøve den lidt af :D
Så hvad synes i egentligt om den:

• Opfylder den jeres forventninger?
  • Er der ting som i synes mangler i den?
  • Virker den tilfredstillende i jeres spil uden alt for mange fejl?
  • Tror i den er holdbar i længden?

Selvfølgelig kan det være svært sådan lige at overskue, hvordan den egentligt er uden rigtigt at have prøvet de forskellige ting af, men omvendt så synes jeg også at det er rart at høre, hvad folks første indskydelse er af en spiludgivelse - Så vær ikke bange for at give jeres mening tilkende :D
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Re: Så hvad synes i om FreeTime?

Indlægaf Frillen » 1. mar 2008, 12:35

Jamen jeg skal da gerne være den første til at give min umiddelbare mening tilkende :D

Hele ideen med hobbyer er rigtigt god, og det er meget godt lavet :D
Har man samtidig OFB udvidelsespakken så har man en mulighed for at lave sin egen hobby-forretning - Virkeligt godt gået (Efter min mening denne pakkes stærkeste kort) :2thumbsup:
På den spilbare side tror jeg at den vil føje meget fornøjelse til spillet i lang tid frem, desuden så elsker jeg EA for at de tilførte dette spil muligheden for at oparbejde deres færdigheder og få talentskilte!
Hobbyer er jo en fritidsaktivitet, og simmerne kan jo ikke få nok af fritidsaktiviteter, det er jo mest i deres dagligdag i deres hjem vi spiller, så det er absolut en positiv ting :D
Desuden så har jeg ikke observeret en eneste fejl i mit spil endnu :shock: Det kan jo stadigvæk nå at dukke op, men på den front så lover det også godt!

Ahem... Nu hvor jeg har fået overstået de positive ting, så må jeg nok også hellere liste lidt af de mindre gode ting: :lol:

Det er den første udvidelsespakke, som ikke indeholder noget som helst nyt på byggefronten - Ikke så meget som en enkelt dør, vindue, stakit, trappe, træ, busk eller andre ting som hører under bygge-menuen :(
De har dog videreført nogle ting fra tidligere udvidelsespakker, som f.eks. biler, indkørsler og garageporte, hvilket jo selvfølgeligt er nødvendigt for at de kan rode med biler, men den totale mangel på nye byggemuligheder gør at den for en bygge-entusiast ikke giver noget som helst nyt at arbejde med, og derfor for nogle kan være et totalt spild af penge, hvis de kun bygger og stortset ikke spiller!

Objekterne er pæne, men hovedsageligt er der tale om ting til at bruge indendørs i husene - Lidt flere ting som kunne bruges udenfor huset er ønskeligt efter min mening!

Og hvor pokker er fuglene henne?
Jeg har ladet nogle simmere kigge efter fugle i en hel del tid, de fiser bare rundt med en kiggert foran øjnene med et billede af en fugl i en tankeboble, men de kunne da godt have tilføjet nogle fugle som fløj lidt rundt i luften over dem og evt. satte sig på græsset i haven!

Som i de andre udvidelsespakker er der et hav af nye vægge og gulve, hvoraf de fleste er intetsigende for mig, men det har jeg efterhånden vænnet mig til :lol:

På Bodyshopsiden er der heller ikke meget nyt under solen, der er dog en del nyt tøj osv, men ikke decideret nye ting som man kan påføre simmeren, dog har de videreført muligheden for at bære smykker som oprindeligt kom med Bon Voyage - Det skal dog siges at jeg ikke har undersøgt Bodyshop-delen så meget som spillet indtilvidere, så mine erfaringer her er lidt mangelfulde :lol:

Alt i alt, så synes jeg at FreeTime er en god udvidelsespakke, som giver mange fornøjelige spiltimer fremover, men manglen på nye byggeting/muligheder trækker den ned på et middelmådigt niveau efter min mening - Havde det ikke været for genialiteten med hobby-mulighederne, så havde jeg nok vurderet som en bundskraber på niveau eller måske endda under Pets :shock:

Jeg satte min stemme på Den er ok - God og spilbar, men lidt mere variation i muligheder kunne ønskes
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Cosmopolitan » 1. mar 2008, 14:24

Syntes det er utroligt godt!
Jeg sad og terbede det en hel dag, (Igår) og resultatet blev: top klasse! :2thumbsup:
Jeg fik alle min første testperson's hobbyer op på fuld i alt, med koder. :wink:
Pengene gik godt til det formål!
Og nu vil jeg ind og lave en ny 'normal' familie til hobby'erne/fritidsinterreserne. :1wave:
Krams Sofie..

Hvis jeg var en simmer, så var jeg ikke et menneske :D
Brugeravatar
Cosmopolitan
Tumling
Tumling

Geografisk sted: Fløng

Indlægaf simsekisser » 4. mar 2008, 16:28

Jeg har desværre ikke haft så meget tid til at spille, men det jeg har, har været rigtigt sjovt, jeg syntes indtil videre at den er helt fin, jeg syntes det er rigtigt godt, at man kan (når man står og bliver ældrer) vælge 3 af sine venner (ikke spilbare figurer ) til at blive ældre også, før dette mistede man flere venner når man voksede op ( dem fra Byen), så det er en af de ting jeg syntes om, men den gemmer på mange "Gode ting" efter deres lille bog som medfølger med spillet, så jeg glæder mig til rigtigt at komme igang med det. :2thumbsup:

simsekisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Signe » 11. mar 2008, 10:40

synes den er den ultimativt bedste. Jeg giver Frillen ret i at det nok er den udvielses pakke der "holder længst"( er allerede træt af pets). En af de mest positive ting er at simmerne ikke bliver fantiske med deres hobby, så de fks. ikke kun danser ballet men også spiller musik eller danser almindeligt. Jeg synes det er negativt at hvis ens simmer fks. skal bruge et mekanik-point til arbejdet begynder man at modtage de der åndsvage meddelser med at Bennys garage søger medlemmer. Det går også idt for hurtigt det der langtids-stræber point, men alt i alt den bedste til dato. :bigwave:
Signe
Ung voksen sim
Ung voksen sim

Indlægaf Cyberkim54 » 11. mar 2008, 11:45

Hej Signe
Ja du har ret i din iagtagelse om ham Benny :)
Nå men sådan er det nu med det hele, hvad man nu har sat dem til at lave, eller for den sags skyld, hvad de selv nu finder på, under fri vilje.
Men ok for mig :)
Jeg kan lide alle pakkerne og betragter dem, som sammenhæng i deres liv, med mange muligheder og nye ting osv.
Deres ønsker i den nye pakke må de for fremriden selv finde, under ønske stræben. Så kan jeg evt. hjælpe lidt. hvis det kniber med at finde sy-maskinen eller dreje-bænk til ler potter osv.
Jeg var kun i begyndelsen meget int. i at se de nye ting de kunne lave, som ikke kan købes. Men det kan de nu, da nogen Simmere lægger det i deres forretning, så kan alle få glæde af det i hjemmet :)

Jeg var i begyndelsen træt i Pets, at de omstræfende dyr gik ind og ødelade blomster bede osv. Men har sat stakit omkring Simmernes have, for dem, der kun går op i at købe dyre sager, samt vil have en meget pæn have. (havelågen er der klikket på ingen adgang for kæledyr).

Happy Simning :1wave:
Brugeravatar
Cyberkim54
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Silkeborg

Indlægaf Briher » 11. mar 2008, 13:30

FreeTime .... Den fanger virkelig ikke.
De gange jeg har sat mig for at spille og undersøge spillets nye muligheder, så er der kun gået max 2 timer, før "det her er der da ikke meget nyt i" og jeg så lukker ned eller går tilbage til at spille de ting, der kom med Seasons - min absolut favorit.
Det har ikke været sådan med de tidligere udvidelsespakker - hvor jeg har kunnet være svær at rykke fra det.

Der er forskellige ting man kan sætte dem til - sy grydelapper, lave tallerkener o.s.v, men det tager så pokkers lang tid før de kommer videre til at kunne lave næste del.
Det ligner alt for meget den del af Open For Business, som jeg aldrig bruger - det med at bygge robotter, lave legetøj og blomsterbuketter - fordi jeg ikke har tålmodighed til at opbygge deres talentskilte. Jeg tror kun jeg i alt har ført 1-2 simmere til tops med disse 3 OFB talentskilte. Og så skal de igennem endnu en lang "pinebænk" med de nye ting i FreeTime før de evt. kan bruge deres talenter til noget fornuftigt.

Musik og dans delen kan jeg godt lide. Den passer fint ind i hverdagslivet til opbygning af skills.
Aktivitetsbordet til tumlinge er rigtig fint - det er nogle fine lamaer og fugle de kan tegne til sidst. Jeg kunne dog godt have ønsket at man kunne hænge tegningerne på væggen i stedet for bare at smide dem væk.

De nye karrierer er velkomne, men jeg har dog ikke prøvet andet end detektiv-karrieren endnu. Det er den eneste, der er dukket op i avisen/computeren indtil nu.

Og så er jeg så (bip) irriteret over at simmerne "hopper" fra deres aktiviteter og de ting man sætter dem til forsvinder fra "køen" så man skal give dem ordren igen.
Eks.1. Jeg beder simmeren sætte tumlingen på potten. Tumlingen "hopper" væk fra potten og ca 1 m. væk - uden at have gjort hvad hun skulle. Først efter 3-4 forsøg bliver hun siddende.
Eks.2. Simmeren ligger og sover i sin seng. Jeg sætter "gå på toilettet" og "gå i bad" i "køen" og afslutter hans søvn. Han står godt nok op, men de ting jeg havde lagt i "køen" først forsvinder idet han står op - og tilsvarende er det med stort set alt jeg lægger i kø. Afslutter jeg den første, så forsvinder alle resten.

Jeg havde ellers store forventninger til denne pakke - men føler mig lidt (for at sige det pænt) skuffet. Gæt selv hvad jeg har stemt.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Siri » 11. mar 2008, 15:22

Jeg synes den er god, men jeg synes det er dårligt at man ikke kan vælge stræben smelte ost inde i cas
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf Mona Solstråle » 11. mar 2008, 16:02

Siri skrev:Jeg synes den er god, men jeg synes det er dårligt at man ikke kan vælge stræben smelte ost inde i cas

Det har man da vist aldrig kunne gøre? :?

Jeg syntes pakken er SUPER! :2thumbsup:
Det er dejligt med nogle flere talentskilte. Dejligt med nogle flere muligheder for tumlinge og børn. Godt at de kan optjene stræberfordele. Der er også andre gode, små forbedringer, som rammer til malerier m.m.
Det bedste er "venner for livet", så man ikke skal bruge så meget tid på at vedligeholde familie relationer. Jeg er spændt på hvordan det virker i længden.
Det er også godt, at man ikke skal rejse ind og ud af forskellige nabolag, for at udnytte spillets muligheder. :mrgreen:
Hilsen Mona Solstråle

Stadig ikke for gammel til at lege (med Sims)

Billede

http://www.thesims3.com/mypage/MonaSolstraale
Brugeravatar
Mona Solstråle
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: København

Indlægaf Nao » 11. mar 2008, 23:16

Hej

Man kan sagtens gemme børnetegningerne, jeg går ind i byggemode eller der hvor man vælger kariererewards og så kan man "trække" tegningerne af bordet og hænge dem på på væggen

Nao
Brugeravatar
Nao
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Dads » 12. mar 2008, 00:05

Nu har jeg godt nok ikke stemt, da jeg ikke har Freetime, men jeg vil bare sige at det er dejligt at læse jeres reaktioner på pakken, da jeg ikke rigtig kan bestemme mig for om jeg vil bruge penge på den her og nu, eller om jeg bare vil vente og ønske mig det i fødselsdagsgave, når den tid engang kommer.
Men jeg spiller ikke rigtig sims så meget mere, jeg bruger det mest til at bygge, lave tøj og lave film, og derfor tror jeg godt jeg kan vente, da det jo siges, at der ikke er nogle nye spændende byggefunktioner med. Jeg har dog udset nogle objekter, som jeg godt kunne bruge, men det er ikke værre, end at jeg kan vente :)

Tak for reaktionerne :2thumbsup:
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Geografisk sted: Sydfyn

Indlægaf Majasim » 12. mar 2008, 22:25

Jeg synes den er super :D
De nye ting er rigtig godt, og er helt vild med den nye måledims der viser hvor meget simmerne interesserer sig for de forskellige ting.
Synes også at det er vildt godt at de nu bare kan til en offentlig grund.
Det er også virkelig fedt at de kan bliver venner for altid, så man ikke skal bruge så meget tid på forholdene. Og så er det godt, at man nu kan få de der nye egenskaber inde under belønninger (altså hvor man kan få flere feriedage, eller få nemmere ved at komme i form)..
Har faktisk ikke rigtig noget negativt at sige om det, endnu. :o
Brugeravatar
Majasim
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Vordingborg, Sjælland

Indlægaf Rose Diva » 5. jul 2008, 17:08

Synes den er ok, men man den kunne godt være lidt bedre. Blev lidt skuffet...
Knus Rose Diva
Brugeravatar
Rose Diva
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Et sted på sjælland;)

Indlægaf Domino » 5. jul 2008, 21:33

Jeg har den også.
Synes det er træls, at der er sådan et kedeligt væsen som en lampe ånd med.
Jeg mener, så meget gavn er den heller ikke til.
Det eneste jeg synes der sjovt, er at designe sit eget tøj.
For jeg er for doven til at lave noget i bodyshop sååå..
Jeg er pænt skuffet!
Kill for your own hope.
Washing all the bad off, with the life's soap.
You crashed my life, but you didn't knew.
I've been watching the view..
I want to stay home.
Then there can't happen anything.
And people won't know what I feel.
Brugeravatar
Domino
Tumling
Tumling

Geografisk sted: KBH :P

Indlægaf Cessese » 28. aug 2008, 19:29

Jeg har virkelig bare ønsket mig den og Bon Voyage, til min fødselsdag (d.15 august, ikke så lang tid siden..) men da jeg prøvede den, mand, den var sgu kedelig. Så var Bon Voyage meget bedre. Så ville jeg hellere have en eller anden xtra pakke, for jeg har kun en :crymadly:
Nu, en vits:

Hvor mange skal der til at skifte en pære?
10
Den ene skifter pæren, de andre laver maden
Brugeravatar
Cessese
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Sims 2

Næste

Tilbage til The Sims 2: FreeTime