Tjen bunker af penge uden at arbejde!

Her kan i diskutere den 6. udvidelsespakke til The Sims 2, som udkom den 6. September 2007.

Tjen bunker af penge uden at arbejde!

Indlægaf Frillen » 17. okt 2007, 12:25

Ja dine simmere can faktisk tjene rigtigt mange penge uden at have et arbejde :D
Hvis man bruger lidt tid hver dag på at grave efter skatte og derefter sælge de ting man graver op, så kan man faktisk snildt tjene flere hundrede, ja endda flere tusinde simoleoner om dagen på de ting man graver op!

Umiddelbart tror jeg ikke EA havde tiltænkt dette da de lavede denne mulighed, men man kan sagtens leve af at grave efter skatte :lol:
Senest rettet af Frillen 17. okt 2007, 16:01, rettet i alt 1 gang.
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Maria92 » 17. okt 2007, 14:28

Det har jeg faktisk prøvet , synes det er lidt vildt, da jeg fandt noget til en 4-500 kr, troede kun det var sten, kort og knogler man kunne finde..
>>Maria<<

Vil ikke være så meget på i det næste lange stykke tid, fordi jeg er på efterskole, så der er en masse andre ting, som fylder hverdagen op.
Vil selvfølgelig kigge ind af og til, og ellers ønske alle det bedste i fremtiden :D
Knus maria
Brugeravatar
Maria92
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Frillen » 17. okt 2007, 16:03

Jeg har skam fundet en vaser til en værdi af 4000 samt skattekister til en værdi 5000 :lol:

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Indlægaf Siri » 17. okt 2007, 16:12

Smart jeg har fundet en statue til 5.000 kr.
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf Maria92 » 17. okt 2007, 16:36

:shock: 5000 kr?? så er det bare ud at lede !
>>Maria<<

Vil ikke være så meget på i det næste lange stykke tid, fordi jeg er på efterskole, så der er en masse andre ting, som fylder hverdagen op.
Vil selvfølgelig kigge ind af og til, og ellers ønske alle det bedste i fremtiden :D
Knus maria
Brugeravatar
Maria92
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Nephisariah » 17. okt 2007, 22:06

Det er dog ikke alle skatte der har lige stor værdi. Der er også en del sten og ben i blandt skattene. Så man bliver ikke nødvendivis hurtigt rig af at grave skatte op, men det kan betale sig... for som et gammelt ordsprog siger: "Rom blev ikke bygget på en dag..."
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Frillen » 18. okt 2007, 15:36

Nephisariah skrev:Det er dog ikke alle skatte der har lige stor værdi. Der er også en del sten og ben i blandt skattene. Så man bliver ikke nødvendivis hurtigt rig af at grave skatte op, men det kan betale sig... for som et gammelt ordsprog siger: "Rom blev ikke bygget på en dag..."

Rent faktisk kan man blive hurtigt rig ved at grave efter skatte :D
Jeg har for sjov lavet en familie på 2 personer, de bor på en strandgrund.
Den ene satte jeg til at grave efter skatte og den anden blev sat til at lede efter skaller på stranden.
De startede begge kl. 9 og fortsatte til kl 14, dvs 5 timers arbejde og her er høsten:

Skattegravning:
  • 2 Skattekister - Værdi 2x5000 Simoleoner
  • Kort til den skjulte hule - Værdi 400 Simoleoner
  • Stor sten - Værdi 50 Simoleoner
  • Tyggenben(knogler) - Værdi 5x55 Simoleoner
  • Små sten - Værdi 4x25 Simoleoner
Samlet værdi af Skattegravning: 10775 Simoleoner.

Skallesøgning:
  • Søstjerner - Værdi 2x430 Simoleoner
  • Farvet glas - Værdi 430 Simoleoner
  • Musling - Værdi 430 Simoleoner
  • Samt et hav af strandskallesmykker som dog ikke kan sælges
Samlet værdi af Skallesøgning: 1720 Simoleoner.

Det må da absolut siges at være en pæn løn for 2x5 timers arbejde derhjemme - Find lige den karriere som giver ligeså godt :lol:
Ok nu ved jeg godt at man ikke altid kan være så heldig som jeg var at finde 2 ting af så høj værdi som skattekisterne hver gang, men ind imellem vil man jo finde ting af høj værdi og det vil jo trække gevaldigt op på gennemsnittet i det lange løb - Så rig jo det kan man dælme hurtigt blive, og godt ser høsten jo ud, Ikk? :D

Billede

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Indlægaf Briher » 18. okt 2007, 15:59

Sikken en høst :shock: - og så endda hele 2 skattekister....
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Briher » 18. okt 2007, 21:39

Jeg prøvede et lignende eksperiment. Jeg lod en simmer grave efter skatte i 5 timer om dagen i 3 dage.

Resultatet blev slet ingen skattekister, 6-7 sprungne vandrør, 17 knogler, 13 små sten, 5 større sten, 3 kort og en række krukker, vaser og figurer.
Højeste værdi på en enkelt del var 500 simoleoner.

Men det samlede resultat løb alligevel op i 6115 simoleoner - eller over 2000 simoleoner om dagen - for 5 timers arbejde. :D
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Indlægaf Frillen » 19. okt 2007, 12:32

Selvom du ikke har fundet enkeltting til en værdi over 500 Simoleoner endnu, så er det stadigvæk en afsindig god dagløn :D
Umiddelbart vil jeg sige at du har været meget uheldig, for mine simmere finder med jævne mellemrum ting til over 1000 Simoleoner i værdi, så heldet vender sikkert på et tidspunkt og det kan være at du pludselig finder flere ting til en høj værdi indenfor kort tid.
De skattekister ser altså nu godt ud, jeg tror at jeg vil lave mig en samling af skattekister :lol:

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Indlægaf Briher » 19. okt 2007, 13:23

Frillen skrev:Selvom du ikke har fundet enkeltting til en værdi over 500 Simoleoner endnu, så er det stadigvæk en afsindig god dagløn :D

Den simmer, jeg satte til at grave efter skatte fik tjent mere på sine 3 fridage end på sit job, hvor han tjener godt 1000 simoleoner om dagen, 4 dage om ugen, så du har ret - det er en rigtig god dagløn.
Og han har skam en skattekiste stående og glimte i sin stue, men den blev ikke fundet på en af de 3 dage.

Frillen skrev:De skattekister ser altså nu godt ud, jeg tror at jeg vil lave mig en samling af skattekister :lol:

Ja, de er flotte. Jeg har et par stykker stående rundt omkring hos forskellige simmere - nænner ikke at sælge dem. :wink:
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Indlægaf simsekisser » 19. okt 2007, 13:46

Er der mulighed for at leje din grund Frillen? :lol: det eneste jeg har fundet er nogle Ben, Sten, og et enkelt Skattekort, og ang. Skattekortet, så troede jeg at man kunne bruge det, hvis man tog et bestemt sted hen (nu kan jeg ikke huske hvor :? ), men det er måske noget vrøvl?

simsekisser
Brugeravatar
simsekisser
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Nordsjælland

Indlægaf Briher » 19. okt 2007, 14:46

Skattekortene kan du bruge på feriestederne.

Du skal sørge for at din simmer har skattekortet med i rygsækken, når han/hun tager på ferie.
Prøv så at lade simmeren gå til en offentlig grund. Med skattekortet i rygsækken, vil der komme en mulighed for at vælge den hemmelige grund, som kortet viser vej til. Grunden er vist med et "?" i oversigten.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Indlægaf michelle92player » 21. okt 2007, 04:14

jeg har også prøvet at finde en masse ting i jorden men dog alligevæld ikke overvejet at leve af det men ellers en god ide :wink:
sims tøsen
Brugeravatar
michelle92player
Sim med visioner
Sim med visioner

Indlægaf Siri » 21. okt 2007, 16:11

Jeg har ikke prøvet at finde en skattekiste i mit spil, men jeg har prøvet det samme. Det blev to ting til 5.000 3 skattekort og mange sten og knolger ca. 13.000 simolioner
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Næste

Tilbage til The Sims 2: Bon Voyage