køre langsomt

Her kan i diskutere den 6. udvidelsespakke til The Sims 2, som udkom den 6. September 2007.

køre langsomt

Indlægaf britmaj » 11. sep 2007, 17:42

Jeg har prøvet at tage på ferie skønt men jeg har et problem :vsad:
Mit spil køre meget langsomt og går i stå hele tiden, så er det ikke så skønt når jeg skal bruge halvdelen af tiden på at vente.
Mit spil har kørt lidt langsomt hele tiden men efter jeg har installeret Bon Voyage er den helt gal.
Er der nogen der har en ide om hvorfor. :idea:
Jeg har alle udvidelsespakker.

Hilsen britmaj
Brugeravatar
britmaj
Baby sim
Baby sim

Geografisk sted: nordsjælland

Indlægaf Signe » 11. sep 2007, 17:45

Jeg tror at du har for lidt plads på computeren, du siger at det har kørt langsomt hele tiden men at det blevet meget langsomere efter Bon., Bon. har nok været dråben der fik bægeret til at flyde over. prøv at slette nogle downloads eller afinstaller et andet spil.
Signe
Ung voksen sim
Ung voksen sim

Indlægaf wholle » 11. sep 2007, 18:38

Det lyder som om din computer er for lille :(
Hvor meget RAM har du? (Bon Voyage kræver min. 512 MB)
Hvor stor er din processor? (BV kræver min. 1,3 GHz)
Disse 2 system krav er sat op i forbindelse med BV

Jo flere oplysninger du giver os om din computer jo lettere kan vi hjælpe.
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Geografisk sted: Her!

Indlægaf britmaj » 11. sep 2007, 22:21

Tusind tak for svarne. :D
Efter jeg havde skrevet undersøgte jeg om min computer levede op til kravne.
Jeg har 512MB ram og jeg tror mit grafikkort er ok det er et ASUS V9520-X.
Jeg tror det er processoren der er for lille, den hedder intel celeron D processor 330, der står den har 2.66GHz, 533 MHz FSB og 256 KB L2 Cache, jeg gætter på det er det tal jeg har understreget jeg skal kigge på. Kan jeg bare købe en større og sætte i :?: . Bundkortet hedder ASUS P4S800 SiS 648FX, uden på kassen står der FSB 800 MHZ, DDR 400 og AGP 8X.
Håber i kan bruge oplysningerne til noget.

Hilsen britmaj
Brugeravatar
britmaj
Baby sim
Baby sim

Indlægaf wholle » 11. sep 2007, 22:56

Grafikkort og processor er ok
RAM er lig minimums kravet
Hvor meget ledig plads har du på din harddisk?
Bruger du XP el. Vista?
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Indlægaf britmaj » 12. sep 2007, 14:18

Jeg har 31,5 GB ledig plads, har ialt 80 GB og bruger XP.
Hjælper det hvis jeg sætter nogle flere RAM i.

Hilsen britmaj
Brugeravatar
britmaj
Baby sim
Baby sim

Indlægaf wholle » 12. sep 2007, 14:28

britmaj skrev:Jeg har 31,5 GB ledig plads, har ialt 80 GB og bruger XP.
Hjælper det hvis jeg sætter nogle flere RAM i.

Hilsen britmaj

Mit udmidelbar svar vil være ja!
Da din computer på alle andre punkter er fin kan jeg ikke komme på andet end at den mangle RAM.
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Indlægaf britmaj » 12. sep 2007, 14:45

Det prøver jeg og mange tak for hjælpen :D

Hilsen Britmaj
Brugeravatar
britmaj
Baby sim
Baby sim

Indlægaf Annbirtha » 13. sep 2007, 07:22

Har du prøvet med en oprydning, det kan gøre underværker, prøv at læse her fra vores FaQ:
http://sims2faq.dk/viewtopic.php?t=90 :wink:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Frillen » 13. sep 2007, 11:59

Sims 2 er en ram-sluger, så at udvide hukommelsen er altid en rigtig god ide, jo mere jo bedre - Desuden burde minimumskravet være 1 GB efter min mening, især hvis man har alle udvidelsespakkerne :wink:

Nogle påstår godt nok at de ikke mærker den store forskel på hastigheden efter at Bon Voyage er installeret, den tror jeg ikke på.
Jeg synes ikke jeg hører om andet end at spillet virkeligt hakker voldsomt, især på en hotelgrund.
Og det er også folk med meget store computere som klager over at deres spil kørte næsten helt glat før BV, og efter er der meget stor forskel.
Jeg oplever selv at spillet ind imellem står helt stille i flere sekunder, hvor det er lige før jeg tror at det er frosset.
Jeg oplever endda at lige efter opstart af spillet og jeg skal vælge nabolag, så går der et pænt stykke tid inden spillet reagerer på at jeg har valgt et nabolag - Det må være en fejl i BV, da jeg har hørt utallige folk klage over dette.
Jeg har også hørt om at spillet laver en ny tourguide, hver gang simmere har været på udflugtstur, hvilket får spillet til at blive mere og mere langsomt efterhånden som antallet af unødvendige NPC'ere vokser - EA er vist også klar over dette problem.

Umiddelbart ser det ud som om de største fejl i BV er at spillet bliver belastet meget hårdere end forventet.
Efter at have læst indlæg fra folk som står helt uforstående over at deres nye og kraftige computere næsten bliver tvunget i knæ af BV, så gætter jeg på at EA lægger stor vægt på lede efter dårlig kodning som kan forårsage dette skildpaddetempo i en kommende patch :lol:

Så selvom din computer trænger til mere ram, så vil det sandsynligvis stadigvæk hakke en pæn del bagefter - I hvert fald indtil at EA finder ud af, hvorfor så mange folk har problemer med hastigheden i Bon Voyage :lol:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Stento » 13. sep 2007, 12:38

Hej, alle!
Puha!! Der blev jeg godt nok lettet en del :hotsummer:
Når jeg starter op til BV og BV grunde, så går der evigheder og bagved mig står ægtefælden og øffer (det er sgu også fordi du har så meget lo… af dette downloads liggende) :whistle: ok det har sikkert også sin virkning til at det går langsomt, men nu har jeg jo lige fået ny computer, med køleranlæg installeret og masser af ram og bit og bot.
Det jeg vil sige er, at Frillen siger at BV sluger en masse af maskinens hukommelse, det gør den, for når jeg spiller BV så arbejder og køler min computer på højtryk.
Mit spil fryser ikke fast i et par sekunder, men det hakker en lille bitte smule en gang imellem, men det er meget lidt.
Mange hilsner
Stento
Brugeravatar
Stento
Opdagelses-sim
Opdagelses-sim

Geografisk sted: Denmark

Indlægaf Briher » 13. sep 2007, 15:35

Jeg oplever også at spillet en gang imellem fryser nogle sekunder på hotelgrundene. Så selv med 2 GB ram kan det ske.

Jeg havde også den slags "fryseperioder" da jeg kun havde 1 GB ram, men de forsvandt næsten, da jeg udvidede til 2 GB - for så at komme igen efter BV.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Asphyxia » 13. sep 2007, 16:48

Jeg har nu ik oplevet nogen forandring fra Seasons til Bon Voyage..
Og jeg har enda alle udvigelses pakkerne og alle "Stuff" pakkerne..

Hmm, mystisk.. :?
Brugeravatar
Asphyxia
Baby sim
Baby sim

Indlægaf michelle92player » 13. sep 2007, 21:02

min bærbar går også lidt langsomt men prøv at slætte nogle andre spil så kører det igen :wink:
sims tøsen
Brugeravatar
michelle92player
Sim med visioner
Sim med visioner

Indlægaf Annbirtha » 14. sep 2007, 08:24

Mit spil hakkede også i starten og det gik i stå, jeg kunne ikke forstå hvorfor.
Jeg har denne gang hentet spillet over EA-LINK,
og den havde altså lagt spillet i en anden mappe end der hvor jeg normalt installerer mit Sims.
Så efter at have rettet det så alle spil ligger hvor de skal, så kører det faktisk helt fint,
dog hakker det mere end det plejer, men ikke så slemt at det er uspilbart.
Godt der var en forklaring på det, ikke overraskende, men godt. :D
Stento :laughing2: du har jo ry for at du altid er uheldig med dit spil, og det er ikke altid at nyt bit og bot kan gøre det,
så jeg forstår ægtefælden, min mor har 2 GB i hendes Downloadsmappe så du er ikke alene.
Nå det var vist et sidespring, undskyld :oops:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Næste

Tilbage til The Sims 2: Bon Voyage