Fejl el. ikke fejl

Her kan i diskutere den 5. udvidelsespakke til The Sims 2, som udkom den 1. Marts 2007!

Fejl el. ikke fejl

Indlægaf wholle » 4. mar 2007, 22:03

MaxoidSam har i sin blog skrevet lidt om hvad der er fejl og hvad der ikke fejl i Seasons.
http://thesims2.ea.com/mysimpage/blog.p ... id=3104068
Jeg har forsøgt at oversætte det til dansk.

1) Vejrmanden har ikke altid ret! IKKE EN FEJL.
Ligesom i virkeligheden kan vejrmanden komme til at rode i vejrudsigterne/forudsigelserne. Han vil endda måske sige nogle ting, der ikke har noget med vejret at gøre, når han bliver spurgt. Hvorfor? Fordi det er sjovt. :-)

2) Jeg kan ikke se fiskene i dammen! IKKE EN FEJL.
Desværre, hvis du ikke kan se fiskene, er det sandsynligvis fordi dit video kort ikke er stærkt nok til at man kan se dem(Det er den samme grund til at du måske ikke kan se fisk i dit akvarium).
Før du går ud for at købe et nyt video kort, er der et par ting du kan prøve. Tjek dine indstillinger inde i spillet, og sæt dem højere op. Måske vil spillet køre langsommere efter dette, måske ikke.
Hvis det ikke virker, så prøv denne boolprop snydekode: "boolprop useshaders true". "shadersne” er det dit video kort burger til at vise fiskene på skærnem. Nogle video kort støtter ikke “shaders” Hvis dit gør vil dette virke.
Hvis du ikke hved hvordan du kan skrive snydekoder, så spørg en af dine simmervenner herinde. Der er allerede mange emner om det.
Til slut kan du prøve at gøre din dam dybere, især rundt ved bredden. Dammen er nødt til at have en hvis dybde for at have fisk i sig.
Hvis dit kort ikke er stærkt nok, så tro mig, fiskene er der. Prøv at kaste en line ud, og du vil kunne se at der kommer en fisk på krogen. Når de først er ovenvande kan du helt sikkert se dem.

3) Mit år har 2 vintre! IKKE EN FEJL.
Det nye nabolag Riverblossom Hills (Kildebakkerne) har 2 vintre i kalenderåret. Du kan skifte det ved at klikke på "Seasons knappen" i nabolagsvælgeren. (øverste venstre hjørne i nabolaget) Der kan du vælge at sætte årstiderne i præcis den rækkefølge du vil have. Hvis du vil have 4 somre i træk, er det her du vælger det.

4) Mine babyer vil ikke stoppe med at græde! FEJL.
Jep, det er et problem. Det vil blive rettet med Seasonspatchen, modtag min undskyldning.

5) Jeg kan ikke se musen! Mine grunde er sorte når det sner! Mine simmere er sorte! IKKE EN FEJL.
Det er igen et Video kort problem. Tjek vores minimum specifikations side for at se om du har et video kort, der understøtter spillet. Det kunne desværre se ud som om dit kort ikke kan trække spillet.

6) Kattene laver ikke fodspor! IKKE EN FEJL.
Det er en del af designet. Vores fodspor effekter er størrer end katte. Hvis de lavede fodspor, ville du miste kattene. Plus, katte er små. Hvor store ville deres fodspor være alligevel? :-)

7) Jeg sætter mariehøns huse, men jeg har stadig skadedyr på mine planter! IKKE EN FEJL.
Mariehønsne er ikke en 100% skadedyrs sikring. Det vil sandsynligvis hjælpe, men der er ingen garanti ligesom i det virkelige liv. Du skal heller ikke forvente evig succes. Giv dem noget tid til at virke. I det mindste nogle simmertimer.

8 ) Mine simmeres temperatur måler virker ikke! IKKE EN FEJL.
Temperaturen skifter ikke konstant. Giv den lidt tid! Ligesom i virkeligheden, vil du ikke være konstant iskold, hvis du er udenfor om vinteren, og du vil ikke være konstant kogende, hvis du er ude om sommeren. Tro mig, spillet ville ikke være nær så sjovt, hvis det var på den måde! Giv termometeret et par simmer timer, og bliv ved med at tjekke. Temperaturen vil ændre sig.

9) Alle mine downloads er forsvundet! IKKE EN FEJL.
Prøv at lukke spillet ned, og genstart det en eller to gange. Hver gang du installerer en ny udvidelsespakke, vil spillet automatisk tilbagesætte alle brugerindstillinger. Dine downloads vil vise sig anden gang.

10) Min dam ser ud som om den er frossen! IKKE EN FEJL.
Ser den frossen ud, er den det nok også. Hvis temperaturen udenfor er lav nok, fryser dammen. Der kan ske I alle årstider, men er mest sandsynlig om vinteren. Man kan ikke fiske fra en frossen dam. Når det blevet varmere, tør dammen og man kan fiske igen.

11) Det sner, men jeg kan hverken have en sneboldkamp, bygge en snemand eller lave en sneengel! IKKE EN FEJL.
Der skal være faldet nok sne for at disse muligheder er tilstede. Vent til at sneen dækker jorden i et tykt lag og prøv.

12) Det sner aldrig om vinteren! IKKE EN FEJL.
Lige som i virkeligheden, er der ingen garanti for at det vil sne om vinteren. Der er en rigtig god chance for det, men det er ikke sikkert.
Det kan også sne om sommeren, det er ikke sandsynligt, men man kan aldrig vide.

13) Min stuepige bliver ved med at gøre rent I akvariet. FEJL.
Vi tror vi har fundet årsagen, og den bliver rettet med patchen.

14) Mine simmere bliver ikke blå, når deres termometer bliver blåt! IKKE EN FEJL.
Måleren er måske blå hele vejen, men de er stadig ikke så kolde, som de kan blive. Give det tid. Hvis man ikke gør noget for at varme dem op, vil de blive stivfrosne til sidst.

15) Sprinklerne virker ikke. IKKE EN FEJL.
Sprinklerne er smarte. De ved hvornår planterne behøver vand. Sprinklerne går automatisk i gang, når planterne behøver vand. Vær tålmodig.

Ok det var alt for nu. Jeg går i seng. Hvis dit problem ikke er med her, så se BBS posten. Der er masser af ? og en masse medlemmer, som kender spillet god og gerne vil hjælpe.
Hvis du stadig er overbevist om at du har fundet en ægte fejl, så send den til vores online adresse, som er åben nu og fortæl om, hvad du har fundet.

http://thesims2.ea.com/community/qa_form.php

Bagefter kan du evt. sende en mail til

Sims2TechHelp@ea.com

Man får næppe et svar fra os, men vi læser det og undersøger sagen. Jo flere detaljer man kan fremskaffe om problemet, jo større er sandsynligheden for at vi kan finde det og rette fejlen. Check min seneste blog for hvilke detaljer vi har brug for I en e-mail.
Nyd spillet og bliv ved med at give respons om hvad I synes!
Vi sætter stor pris på jeres entusiasme.

-sam
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Geografisk sted: Her!

Indlægaf Hejren » 5. mar 2007, 16:25

Det var jo nok en meget god idé at offentliggøre sådan en liste - så kan man i det mindste gå den igennem, inden man farer i tastaturet og skriver en vred mail til EA. :lol:

Jeg har oplevet en enkelt ting, som jeg ikke helt er klar over om det er en fejl: Min simmer bliver aldeles stivfrossen inden hun har fået bygget en snemand - og hun HAR overtøj på. Det undrede mig lidt, for det tager nu da ikke så lang tid. Måske skal jeg bare sørge for at holde hende indendørs hele vinteren - hun er åbenbart en stueplante? :wink: Er der nogen af jer, der har oplevet noget tilsvarende?
Dette medlem er ikke længere aktivt efter eget ønske, og kan derfor ikke svare på indlæg, private beskeder mv.
Hejren
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Annbirtha » 6. mar 2007, 10:17

Ja min simmer er også blevet stiv frossen, og endda så stiv at hun væltede ...LOL
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Hejren » 6. mar 2007, 14:25

Annbirtha skrev:Ja min simmer er også blevet stiv frossen, og endda så stiv at hun væltede ...LOL

Men havde hun overtøj på? - det var DER, filmen knækkede for mig.
Dette medlem er ikke længere aktivt efter eget ønske, og kan derfor ikke svare på indlæg, private beskeder mv.
Hejren
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Annbirtha » 6. mar 2007, 14:31

JO hun havde både hue, ørevarmere og frakke på. :wink:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf Hejren » 6. mar 2007, 14:48

Godt, så er der i hvert fald mindst 2 stueplanter i spillet - min og din simmer. :lol:
Hejren
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Siri » 6. mar 2007, 16:39

det der er noget af en liste
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf michelle92player » 6. mar 2007, 18:24

tusind tak troede nu det var en fejl at det ikke sneede om vinteren men på den anden side bliver det jo også mere realistisk.
sims tøsen
Brugeravatar
michelle92player
Sim med visioner
Sim med visioner

Indlægaf FruTrold » 7. mar 2007, 10:40

Jeg fik spillet i går aftes og har spillet med en af mine simmer det meste af natten LoooL. Men det var ikke lutter lagkage, hør her hvorfor.
Min sim har en lille hjemmeforretning med løbebånd, de 2 skøjtebaner og fælles-hyggebade. Skøjtebaner og bade er inde i en bygning for sig selv, løbebånd udenfor.
Jeg (ikke min sim) fik en ordenlig forskrækkelse da der går ild i en af gæsterne på løbebåndet, han døde og var heldigvis en ikke spilbar sim som jeg ville savne. Jeg fik udviget gulvet på 1. sal og satte sprinkler op over løbebåndene. Men det var ikke det eneste der gik galt..... Pludselig lyder der råben og skrigen, oppe på 1. sal går der ild i et fællesbad og denne sim dør også. Nu er jeg temmelig nervøs over alle de brandulykker og får sat godt med brandalarmer op overalt (føj det var dyrt) og tror nu, at alt er sikret, men nej.... der går nu ild i en nabo der løber på skøjter, heldigvis når min sim at redde ham inden branbilen når frem. Min sim lukkede sin hjemmeforretning for hun ville bestemt ikke være skyld i de andres død LOOOL.
Det skal lige tilføjes, at det var enormt spændende, jeg sad på kanten af stolen og var ved at dø af skræk når min sim fik sin familie på besøg og de brugte de famøse ting.
Brugeravatar
FruTrold
Baby sim
Baby sim

Geografisk sted: Høng

Indlægaf Annbirtha » 7. mar 2007, 11:01

Uhadada, der er nok højspænding på når du spiller og alle er vist godt i stødet :laughing2:
var der kraftig regnvejr da det skete, for så skulle du måske prøve om der kunne blive råd til en lynafleder, den kan man sætte oppe på taget. :P
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf nadia » 7. mar 2007, 15:42

hvor finder man lynaflederen henne?
see ya,

Nadia :)
Brugeravatar
nadia
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf wholle » 7. mar 2007, 15:52

nadia skrev:hvor finder man lynaflederen henne?

I købemenuen under dekorationer :wink:
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Geografisk sted: Her!

Indlægaf FruTrold » 7. mar 2007, 16:32

Hej Annbirtha, min sim har lynafleder på begge tage, og det var vinter med sne og hård frost, for sjov lod jeg min styrbare sim selv løbe på løbebånd i frostvejr, hendes temperatur steg lynhurtigt LOOOL godt at juice fra køleskabet kunne køle hende ned igen.
Brugeravatar
FruTrold
Baby sim
Baby sim

Geografisk sted: Høng

Indlægaf Siri » 7. mar 2007, 18:10

det er der en meget mærkelig hirstorie

men sjov
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf mia_duberg » 7. mar 2007, 21:23

måske skete det fordi de netop fik fr høj temperatur? - men det lyder alligevel lidt voldsomt...
Brugeravatar
mia_duberg
Fremadrettet sim
Fremadrettet sim

Geografisk sted: Roskilde

Næste

Tilbage til The Sims 2: Seasons