Ide til offenlig grund-lille by i Sims2

Her kan i diskutere det at kreere ting, hvilke programmer, guider, tips & tricks, snyde-koder.
Simpelthen alt hvad der kan være guld værd i den kreative process, eller spørgsmål dertil!

Ide til offenlig grund-lille by i Sims2

Indlægaf Cyberkim54 » 22. mar 2008, 12:33

Efter alt det nye med Sims3 osv. Har jeg fået den ide, at bygge en lille by på den største grund, som kan fås.
Jeg har valgt, at kalde den: Den gamle by. Så imens jeg nu har gået igang med dette, fik jeg så den ide, om nogen vil være med?
Jeg sætter grunden ind på min side og du henter den der. Så bygger du noget osv.
På den måde kan vi lave en lille by i Sims2.
Jeg har skrevet nogle regler ned på grunden om bygningsstørelse osv.
Meningen er at der er nogle små butikker osv.
1 lille kro til overnatning
1 lille park. med å løb og lille træbro
1 lille rådhus
toileter
ellers har jeg ikke noget ennu i skrivende stund
Grunden som den er nu:tøj butik, kaffebar, lille hus hvor man selv kan lave alm kaffe. Der er en lille baghave til, med æble træ.

Stilen skal holdes af at det er noget meget gammelt og småt, fordi så kan der være meget på grunden-Og historien skulle jo også være, at det var den første lille by inden midtbyen :) Jeg har lagt grunden i midtbyen selv, så de store skyskraber skaber en kontrast. Men det må man jo selv om, hvor man anlægger den privat.
Når man så har lavet noget kan man jo så meddele det på ens EA side eller her et sted. Så den bliver opdateret hos den første spiller osv.

Det skal være sådan, at Simmerne, der besøger grunden, at der ikke opstår spilkonflikt, At Simmerne ikke har et problem med at bevæge sig. Derfor om man er i tvivl, skal grunden altid besøges af en Simmer du spiller med, for at prøve grunden af. Så kan du da sætte den ind på din EA side og give videre.

Klart, at sidste hånd på værket for æren i Sims2.com men skidt. Sådan er det jo.
Dette her er bare en ide, om nogen vil være med. Så må vi se hvornår det bliver færdig?
Her er linkket http://thesims2.ea.com/exchange/lot_det ... _id=674935
Det er lige blevet opdateret igen med en kro.
Mallerierne er ægte skovgaard fra Skovgaard muset i Viborg :)
Jeg havde en Platin Simmer til at male disse, imen jeg byggede på kroen.
Nå men imens vi rodede til langt ud på natten, kom en spåkone forbi og jeg kunne ikke lade kameraet ligge, så jeg optog lige denne lille film, som kan ses på min EA side.
Jeg fornemmer allerede på det tidspunkt en vis idyl på grunden i den stjerne klare nat :)
Undskyld der er i øjeblikket meget rodet på grunden. Men det er jo også et stort projet og byggeplads :)

Happy Simning
Senest rettet af Cyberkim54 23. mar 2008, 12:49, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Cyberkim54
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Silkeborg

Re: Ide til offenlig grund-lille by i Sims2

Indlægaf Whrester » 22. mar 2008, 20:28

Det lyder som en rigtig fin idé, hvis jeg havde alle udvidelsespakker ville jeg helt klart gerne være med i projektet :D
Brugeravatar
Whrester
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Brørup

Indlægaf Cyberkim54 » 23. mar 2008, 13:06

Whrester skrev:Det lyder som en rigtig fin idé, hvis jeg havde alle udvidelsespakker ville jeg helt klart gerne være med i projektet :D

Ja det er ærgeligt nok.
Jeg har lige været ved at rette lidt i mit projekt idag.
Altså den kaffebar, har jeg rettet til lerpottehus, med symaskine osv. Fordi, dem simmere man ikke styre vil altid stå i kø der.
Så var min tanke, at de små huse ellers bliver små forretninger af forskellig slags, så behøver ens Simmer jo kun at tage på denne grund for at handle :) , når det hele bliver samlet på et sted.
Igår aftes lavede jeg brændehuset, hvor Simmerne i meget gamle dage havde deres brænde til deres huse, på de kolde vinter. Men nu har de jo el :D
Så var der en lys Simmer der udnyttede dette og tænkte, hvorfor skulle dette gamle brændehus stå tomt, Hvorfor ikke kalde det: Brændehusets Disko, med DJ på og det hele: :goodidea:
He he.. Så jeg nåede lige, at komme til et par vilde fester, der inden jeg gik til ro 1:45 :) Nå men det er jo også Påske og man har fri :)
Happy Simning :1wave:
Grunden er opdateret idag http://thesims2.ea.com/exchange/lot_det ... _id=674935
Brugeravatar
Cyberkim54
Simmerbarn
Simmerbarn

Indlægaf Annbirtha » 23. mar 2008, 14:15

Jeg vil da gerne melde mig til projectet, det lyder rigtig sjovt. Skal jeg skrive her i dette indlæg når min del er færdig så den næste kan fortsætte eller hvordan? :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Cyberkim54 » 23. mar 2008, 16:30

Annbirtha skrev:Jeg vil da gerne melde mig til projectet, det lyder rigtig sjovt. Skal jeg skrive her i dette indlæg når min del er færdig så den næste kan fortsætte eller hvordan? :D

Ja noget i den stil, eller på vor EA side.
Så henter jeg vi det ned fra din EA side. Det er ligesom en tegning i fælleskab, bare at by ser gammel ud i bygninger :) , som regel
At lave grunden om til hotel, skal ikke sættes på før den er færdig, eller hvis man spiller privat på den. sa kan der nemlig ikke bygges på den. Det er jo meningen, at Simmerne kan bo på Kroen, eller i telt i parken.
Karier belønninger kan også bruges.
Telefon til døden virker ikke på offenlige grunde
Ko-planten kan kun mades, Ikke spise kagen :)
Ellers er der mange heftige ting i karier der kan bruges ligesom i stræber, om de har guld eller platin, for dem man spiller med.
Brugeravatar
Cyberkim54
Simmerbarn
Simmerbarn

Indlægaf Briher » 23. mar 2008, 17:58

Det er en rigtig god ide. :2thumbsup:

Jeg har ikke selv tid til at deltage.
jeg har en søn som skal konfirmeres om 3 uger ... så det tager stort set al min tid lige nu.
Men hvis nu grunden endnu ikke er færdigbygget efter konfirmationen ... såååå kunne jeg sikkert godt lokkes til at give et bidrag også

Venter utålmodigt på at se grunden med næste etape :jumpingjack:
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Annbirtha » 23. mar 2008, 18:16

Jeg har nu downloaded grunden og vil gå igang imorgen mandag med det, hvad jeg vil lave ved jeg ikke endnu men jeg bliver vel klogere.
Jeg sætter linket ind her når jeg er færdig og så kan en ny melde sig :jumpingjack:
Konfirmation til Briher, jo så er der nok at se til med de små kære der bliver voksne, ak ak.
Cyberkim der er ingen lik på til videoen på din side, jeg kan ihverfald ikke se den :Tænker:
Måske skulle du lave et oversigt over hvem der er med til slut i det første indlæg så man kan følge med der, og ikke behøver at læse alle indlæg igennem, og det er nemmere at gøre det fra start af, inden der bliver for mange indlæg :D :P
Noget i retning med at den og den har meldt sig, også for at man kan se hvem der er den næste i rækken og det bliver ens tur, for lige om lidt er der hundrede der melder sig til, heheheh.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf egon.weber » 24. mar 2008, 10:06

Cyberkim :)
Jeg er frisk på at prøve at lave en butik på din grund, jeg downloader den nu og ser om ikke jeg kan bidrage med noget pænt og nyttigt :idea:
Klaskerdanser en hilsen fra det nordfynske.
Egon
Billede
Brugeravatar
egon.weber
Opdagelses-sim
Opdagelses-sim

Geografisk sted: Veflinge

Indlægaf Annbirtha » 24. mar 2008, 10:36

Øhh Egoooon, ....Egon .... pyyha det var godt jeg fik stoppet dig, du skal lige vente til du får min version du kan bygge videre på elllers risikerer vi jo at bygge oveni hinandens.
Mit tillæg til grunden er færdig senere idag :P

OPDATERING
Så er mit bud færdigt, der er lavet en Japansk Have med tilhørende boghandel så dine Simmere kan sidde og læse i ro og mag og nyde alle sommerfuglene og fuglene i haven, ja jeg sagde fugle for de er der skam, hvis man er meeeeget stille og ens Zen Chi er i vinkel så dukker de måske op, man kan ihvertfald høre at de er der, men det vil være pip at vente for længe på det sker.
Endvidere var der entrepenører på mens jeg var der, de har hævet broen så den nu er buet, og den virker stadig så dine Simmere kan gå over den.
Her er linket til grunden: http://thesims2.ea.com/exchange/lot_det ... _id=675555
Det skal siges at der er gul trekant, det er bambusplanten der findes i en omfavning på min computer, hvis jeg fjerner den, vil jeg fjerne noget som Cyberkim har sat ind, så derfor lod jeg den være. Den vil ikke skade jeres spil hvis i downloader grunden.
Hvis i derimod ønsker en ren grund, må i springe mig over og selv fortsætte, men det var da meget sjovt at være med :1wave:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf Pusserpien » 25. mar 2008, 17:50

Det lyder rigtigt sjovt men ak...kan altså ikke se minibyen uanset hvilke links jeg bruger :fixcomputer: jeg kan dog godt se Annbirthas japanske zenhave :Tænker:
Hilfe!
Simsfreak så det batter

Billede
Brugeravatar
Pusserpien
Redaktør
Redaktør

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Siri » 25. mar 2008, 19:00

Lyder sjovt, men jeg har ikke alle pakkerne
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf Annbirtha » 27. mar 2008, 08:52

Pusserpien har ret Cybverkims link virker ikke mere. :?
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf Elisabeth » 28. mar 2008, 22:01

Buhu ! det virker ikke :|
Qnuz ElisBillede

- Nogen gange er jeg en anelse... Jaa ... Bimelim?? Billede
- I'm me do you have a problem?!
Brugeravatar