Hjælp til nyt Frillerup arkiv ønskes!

Her kan i poste links til jeres huse.
Snakke om hvad i syntes ville være en god ide at få bygget.
I bund og grund snakke om huse i Frillerup.

Hjælp til nyt Frillerup arkiv ønskes!

Indlægaf wholle » 31. dec 2006, 00:04

Jeg er ved at lave et nyt Frillerup arkiv. :D
I den forbindelse har jeg brug for lidt hjælp, for den software jeg benytter kan ikke
håndtere sims2pack filer så jeg er nød til at pakke dem.
Men skal jeg lave dem til zip el. rar filer? :Tænker:

Jeg har et spørgsmål mere:
I de filer jeg har liggende til Frillerup kan jeg se at jeg har et hus til A068 - Stranden 5,
men når jeg kikker på Frillens liste over grunde kan jeg se at den er ledig! :shock:
Hvad er der sket med det hus der var på A068? :?
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Geografisk sted: Her!

Indlægaf Annbirtha » 31. dec 2006, 10:39

For det første:
Winrar kan jo både benyttes til almindelige Zip filer og Rar filer, så det vil da være mit forslag, og i princippet fungerer de jo ens.

For det andet:
Standen 5 er grund nr. A058, i mit spil er den tom, men Fluen Alberte bor på grund nr. A057, ved ikke om det hjalp på din forvirring Wholle :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Briher » 31. dec 2006, 11:11

Winrar kan rigtignok benyttes til både zip og rar filer, men det er måske ikke alle, der har Winrar. Zip filer kan jo pakkes ud med Windows stifinder, hvis man har XP. Måske også med andre versioner af Windows.

Jeg har en Stranden 5, som er beboet af Charlotte.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Nephisariah » 31. dec 2006, 11:32

Briher skrev:Winrar kan rigtignok benyttes til både zip og rar filer, men det er måske ikke alle, der har Winrar. Zip filer kan jo pakkes ud med Windows stifinder, hvis man har XP. Måske også med andre versioner af Windows.

Jeg har en Stranden 5, som er beboet af Charlotte.

Hvad er egentlig forsken på Zip og Rar filerne? Jeg kan ikke lige huske det...

Men bortset fra det så lyder det som om at Zipfilerne er lettest for alle og pakke ud.... Så spørgsmålet er vel egentlig om det ikke bedst kan betale sig at vælge Zipfiler?

Hvordan pakker vi Zipfilerne/rarfilerne?

KnazZZ
Nephisariah :wink:
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Maria92 » 31. dec 2006, 12:58

Jeg ville mene at de skulle pakkes som .zip filer, for som Briher skrev
Winrar kan rigtignok benyttes til både zip og rar filer, men det er måske ikke alle, der har Winrar.

Og hvis man ikke lige ved så meget om de forskellige filtyper og programmer, kan det blive pænt besværligt at finde ud af... måske?
>>Maria<<

Vil ikke være så meget på i det næste lange stykke tid, fordi jeg er på efterskole, så der er en masse andre ting, som fylder hverdagen op.
Vil selvfølgelig kigge ind af og til, og ellers ønske alle det bedste i fremtiden :D
Knus maria
Brugeravatar
Maria92
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Odense

Indlægaf wholle » 31. dec 2006, 13:57

Annbirtha skrev:Standen 5 er grund nr. A058,

A058 er Ved Stranden 5, jeg spurgte til A068 Stranden 5 :wink:

Briher skrev:Jeg har en Stranden 5, som er beboet af Charlotte.

Det er også det jeg har noteret i det gamle arkiv.
Men hvorfor er grunden nu ledig i grundlisten? :?
Min undren at jeg sidst jeg lavede et arkiv kun tog huse med der var opført på grundlisten!

Maria92 skrev:Jeg ville mene at de skulle pakkes som .zip filer, for som Briher skrev
Winrar kan rigtignok benyttes til både zip og rar filer, men det er måske ikke alle, der har Winrar.

Og hvis man ikke lige ved så meget om de forskellige filtyper og programmer, kan det blive pænt besværligt at finde ud af... måske?

Så er det afgjort! :D
Jeg pakker filerne som .zip filer!
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Indlægaf Charlotte » 1. jan 2007, 13:17

Tjaaah.. nu skal i høre:

Jeg manglede plads til kæledyr mm. Så jeg reserverede Ved Stranden 2 men min lille hvalp bed Internetkablet over (IGEN! :roll:) Og så har jeg ikke kunne komme og uploade det! :wink:
Billede
Charlotte
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf Frillen » 1. jan 2007, 15:52

wholle skrev:I de filer jeg har liggende til Frillerup kan jeg se at jeg har et hus til A068 - Stranden 5,
men når jeg kikker på Frillens liste over grunde kan jeg se at den er ledig!
Hvad er der sket med det hus der var på A068?

Det var ganske rigtigt charlotte som boede der, men hun spurgte mig om ikke der kunne gøres en undtagelse og at kunne få lov til at flytte til en større grund (Ved Stranden 2), og det fik hun så lov til, og som i kan se så er denne grund da også reserveret til hende... Endnu! :wink:
For at dette kunne lade sig gøre gjorde jeg hende opmærksom på at hendes gamle grund (Stranden 5) var nødt til at blive nedlagt og gjort ledig igen!

Jeg kan godt se nu at det giver et frygteligt rod i folks nabolag hvis folk begynder at flytte rundt imellem grundende, så jeg tror nok at for fremtiden, så må folk finde ud af at bygge i højden i stedet for, når de får pladsmangel :lol:

Apropos det med valget mellem rar eller zip, så kan man sige at zip-filer fra start kan læses og udpakkes af Windows XP uden brug af et pakkeprogram modsat rar-filer som skal udpakkes via WinRar eller et lignende kompatibelt pakkeprogram - Pakkeprogrammer er ikke så svære at få fat i, så det er vel egentligt et spørgsmål om hvilket format man er mest til, og så må brugerne jo indrette sig efter det :D
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf wholle » 1. jan 2007, 16:20

Tak for oplysningen Frillen! :D
Jeg havde ikke lagt mærke til at Charlotte havde fået en ny grund, da jeg i forbindelse med Frillerup Arkivet kun kikker på bebyggede grunde.
Jeg kan jo se at jeg roligt kan slette den grund hag har til A068.

Med hendsyn til mit valg mellem rar el. zip har jeg valgt at bruge zip da det bliver lettest for brugerne!

Da jeg nu har fået svar på mine spørgsmål låser jeg hermed emnet!
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Tilbage til Frillerup Huse & grunde