Frilleruphuse med advarselstrekant er pr 4/11-2006 tilladt!

Her kan i poste links til jeres huse.
Snakke om hvad i syntes ville være en god ide at få bygget.
I bund og grund snakke om huse i Frillerup.

Skal vi have en mulighed for at kunne uploade Frillerup huse med brugerlavede objekter?

Afstemning sluttede 8. okt 2006, 11:53

Ja helt uden betingelser!
8
35%
Ja, men kun hvis man først og fremmest har muligheden for at downloade en 'ren' version også!
7
30%
Nej, jeg synes reglerne er fine som de er nu!
8
35%

Afgivne stemmer : 23

Frilleruphuse med advarselstrekant er pr 4/11-2006 tilladt!

Indlægaf Frillen » 24. sep 2006, 11:53

Pr 4. November 2006 er det nu tilladt at uploade en sekundær version af jeres hus som indeholder brugerlavede objekter, altså ting som giver en gul advarselstrekant på EA's Exchange, men kun såfremt i at der også er en ren version af jeres hus - Læs reglerne her:
http://www.sims2you.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=302

Opdatering:
Afstemningen har nået sin afslutning og eftersom at at der er lighed mellem valgmulighed 1 og 3, kan man jo sige at det ville være fair at et kompromis mellem de 2 ville være det rigtige for alle!
Så derfor har vi besluttet at valgmulighed nr 2 vil være gældende fremover - Dvs. at man har mulighed for at tilbyde et hus med brugerlavede møbler i såfremt der først og fremmest er en ren version af huset!
Men alt det vil der være mere om når reglerne for Frillerup bliver opdaterede!

Måske er tiden inde til at enten ændre eller lave en tilføjelse til reglerne for Frillerup!
Mange bruger brugerlavede objekter i deres spil og således også i deres Frillerup nabolag, jeg har længe tænkt over om folk generelt ønsker lidt mere kunstnerisk frihed, hvad angår brugerlavede objekter!
Måske vi helt skal fjerne reglen om gule advarselstrekanter eller måske bare give folk mulighed for et alternativt download link til en version som indeholder brugerlavede objekter, eller skal vi holde fast i reglen helt som den er?

Inden i skynder jeg at sætte jeres stemme, så tænk det godt igennem og læs fordele og ulemper ved brugerlavede objekter herunder...

Fordele ved brugerlavede objekter:
  • Der findes typer af brugerlavede objekter som Maxis endnu ikke har udtænkt!
  • Du vil have større mulighed for nemmere at indrette dit hus med netop de ting du ønsker!
  • Der findes et hav af brugerlavede objekter som kan fås i samme stil/farve!

Ulemper ved brugerlavede objekter:
  • Nogle objekter indeholder alt for detaljerede 3D-figurer eller teksturer, som gør at spillet bliver sløvet voldsomt ned og hos nogle kan få spillet til at crashe!
  • Tit har man en masse flotte objekter, men kan ikke huske hvor de er downloadet fra, og om man evt. må uploade dem i et hus!
  • Nogle objekter er dårligt programmerede og kan forårsage små fejl i spillet eller helt få spillet til at gå ned!
  • Hacks kan også følge med i et hus, når man uploader!
    Der skelnes mellem globale og lokale hacks:
    Lokale hacks kan være et objekt som giver dig mulighed for ved en menu at ændre på din simmers behov, status osv.
    Globale hacks kan være et objekt som går ind og overtager generel situation i spillet på en sådan måde at objektet vil have højere prioritet end den som selve spillet leverer, det kunne være at man lavede en ændring på hvad der sker når en simmer dør, fødes osv.
  • Din Downloads mappe kan meget hurtigt blive uoverskuelig!
  • Ingen kan forudsige hvilke ændringer Maxis laver for bestemte objekt-typer i deres fremtidige udgivelser til spillet!
    Dette kan forårsage at nogle objekter som hidtil har virket fint pludselig holder op med at virke!

Der er mange ting at tage hensyn til, når man bruger brugerlavede objekter, og listen over ulemper virker da også overvældende, men det er ikke for at påvirke folk til at undgå dem, men nærmere gøre opmærksom på hvilke konsekvenser brugerlavede objekter kan forårsage!

Valget er jeres og vi vil lade flertallet bestemme, dog skal den første valgmulighed i afstemningen have mindst 60% af stemmerne for at kunne blive vedtaget, således at hvis det har den største stemmeandel, men ikke 60%, så vil afstemningsmulighed nr 2 være den gældende( den som tillader brugerlavet indhold, men kun så længe der findes en 'ren' version først og fremmest)

Så fat stemmeknappen spørg evt. i dette indlæg, hvis der er ting som i er i tvivl om inden i planter jeres stemme!
Afstemningen vil køre i 14 dage fra nu af, det skulle give de fleste af vores faste brugere mulighed for at kunne nå at være med :wink:
Senest rettet af Frillen 4. nov 2006, 11:55, rettet i alt 5 gange.
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Annbirtha » 26. sep 2006, 16:41

Ja det synes jeg man skulle have mulighed for, vi kan jo lave et Forum hvor de huse der har hacks ligger i.
De der vil downloade huset gør det så på eget ansvar, men der skal være en regel om at det ikke må være hacks der ændrer spillet, men bare recolores og mech af møbler og lignende.
Det kan jo være en fordel for mange at det bliver tilladt, for mange har jo downloaded en masse, og hvis de så vil være med i Frillerup, skal de rense helt ud i deres Downloads for at være med.
Man skal jo så bare være klar over, at nok ikke alle Frillerup borgere vil downloade ens grund.
Men som sagt synes jeg muligheden skal være der :D
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Briher » 26. sep 2006, 17:54

Personligt har jeg ikke noget imod hverken recolors eller nye meshes på objekter o.l. Bruger dem også selv.

Men desværre bliver der pakket en gevaldig bunke ting med i et hus, så selv om der kun er benyttet en enkelt eller 2 recolors eller nye objekter kan man få meget mere med i pakken. Har hørt et sted at det er alle objekter i downloads mappen, men er ikke helt sikker.
Har man mange downloads vil man på den måde videregive temmelig mange ting til andre. Medmindre man fravælger dem med clean installeren.

Jeg foretrækker selv at vælge de individuelle ting jeg vil have ned i min download mappe.
I forvejen har jeg fået rigtig mange walls, floors og specielt terræn, via Frillerup huse, fordi alle laver deres egne vægge og gulve til deres hus.
Og endda vægge i mange varianter, fordi der så lige skal være en variant med et billede, og med et andet billede og med ....
Og mange af de terræns, der er kommet med, ser ikke ud til at være benyttet på grundet, men jeg tør ikke slette dem. (Har prøvet et par enkelte med det resultat at der kom blåsort flimmer over grunden :-()

Og skulle jeg så til at have adskillige downloadede ting ned, som kun vil blive brugt i et enkelt Frillerup hus, så bliver min downloadsmappe hurtigt temmelig stor.

Så jeg går ind for "Ingen hacks"
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Frillen » 26. sep 2006, 18:31

Begge jeres argumenter er rigtigt gode :D
Jeg må tilstå at jeg ikke selv har besluttet, hvor mit X skal være, mulighed nr 1 vil jeg 100% sikkert ikke vælge, for det er nok den mulighed som kan slå et forum-nabolag ihjel - Det er hvad jeg har erfaret fra andre BBS-hoods!
antallet af custom content i folks downloadsmapper har en tendens til at eskalere, hvis man ikke har en valgmulighed!
Desuden kan det også være meget svært at skelne hacks fra andet brugerlavet indhold, medmindre hacket hedder noget lignende som:
4586ffe4a12_mailbox-hack.package
Men prøv at forestille jer et hack som virkeligt laver om på mange ting i dit spil, det kunne sagtens hedde:
3f66ea230cc_11d2e225bc86.package
Hvem ville ane at det netop var denne fil, som lavede om på en masse ting i deres spil :lol:

Ok diverse programmer som Content Manager, Clean installer ville sandsynligvis udpege den som et muligt hack, men de ville også samtidig udpege en bunke andre filer som egentligt ikke er hacks og så er man jo (næsten) ligevidt :?

Så spørger i måske hvorfor jeg valgte at medtage mulighed nr 1 i afstemningen??
Jeg gjorde det simpelthen for at lodde, hvad der var mest stemning for, men samtidig gjorde jeg også mulighed nr 1 meget svær at få gennemført, ved at den skal have minimum 60% af alle stemmer for at kunne blive gennemført!

Man kan sige at mulighed nr 2 egentligt burde gøre alle tilfredse udover dem som skal lave 2 versioner af det samme hus og selvfølgelig dem som skal holde grundlisterne opdaterede, de får jo pludseligt dobbeltarbejde... Ups det er jo bla. MIG :shock: :lol:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Indlægaf Pusserpien » 28. sep 2006, 06:00

Min holdning er som Frillens ....jeg vil ikke røre et hus med hacks i :!:
Simsfreak så det batter

Billede
Brugeravatar
Pusserpien
Redaktør
Redaktør

Indlægaf Annbirtha » 30. sep 2006, 08:47

Jeg mener ikke at de huse der er hacks i skal opdateres af dig Frillen, men skal have sit eget Forum hvor folk kan lægge deres link til grunden, kun de "rene" huse skal ligge i den oprindelige liste.
:Tænker: Måske bliver det hele noget rod, ...måske det var bedre bare at lade det være som det er nu :?
*er lidt forvirret
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Pusserpien » 30. sep 2006, 08:54

Annbirtha skrev:Jeg mener ikke at de huse der er hacks i skal opdateres af dig Frillen, men skal have sit eget Forum hvor folk kan lægge deres link til grunden, kun de "rene" huse skal ligge i den oprindelige liste.
:Tænker: Måske bliver det hele noget rod, ...måske det var bedre bare at lade det være som det er nu :?
*er lidt forvirret

Ja pas nu på hvad du roder dig ud i kære ven :laughing4:

Ej men det man kunne gøre var man lagde 2 links når man præsenterede sit hus/simselv. Et med gul advarselstrekant og et uden, dette ville selvfølgelig kræve at folk møblerede 2 huse .....Hmm :Tænker: ... måske heller ikke for smart :?
Nu bli'r jeg sq oz helt forvirret :laughing2:
Simsfreak så det batter

Billede
Brugeravatar
Pusserpien
Redaktør
Redaktør

Indlægaf Søren » 8. okt 2006, 11:46

Jeg har en lidt delt mening.

Det ville være rart at kunne bruge alle de flotte møbler man kan finde på nettet, for nogle af dem er altså flotte. Men de fylder af h……. til i downloadsmappen, så mit spil bliver meget langsomt. Og hvis alle uploadede store husfiler, så ville mit spil blive til dødens pølse. Desuden ville man (=jeg) ikke rigtig kunne holde styr på alle de ting i downloadsmappen, og der ville være rigtig mange møbler i købekataloget som jeg aldrig selv ville bruge. I forvejen har jeg mange tapeter, grundmalinger og gulve fra Frillerup som jeg aldrig bruger.

Så jeg stemmer på: Ja, men kun hvis man først og fremmest har muligheden for at downloade en 'ren' version også!

Jeg vil altid downloade den ”rene” version
Venlig hilsen
Søren
Brugeravatar
Søren
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Odense

Indlægaf Hejren » 8. okt 2006, 14:32

Tilslutter mig Sørens kommentar. Selv om jeg så vidt jeg husker stemte nej, for jeg synes vitterlig ikke der er nogen grund til at vi fylder hinandens spil med alle mulige ting, der måske nok er pæne, men som man ikke selv har valgt.

Vi har jo også ind imellem en konkurrence, hvor det er tilladt at hælde downloads på af hjertens lyst - og det kan forhåbentlig afhjælpe trangen lidt. :lol:

Selv om det dog er et HULENS arbejde at flytte alle sine downloads inden man uploader! :wink:
Dette medlem er ikke længere aktivt efter eget ønske, og kan derfor ikke svare på indlæg, private beskeder mv.
Hejren
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Nephisariah » 8. okt 2006, 15:08

Jeg tror jeg i sin tid stemte for fordi der mulighed for at rense husene selv med simpack clean installer, men skal jeg være ærlig tror jeg på vi har det bedst i Frillerup, hvis vi beholder det som det er.

Hvis vi ønsker andre downloades i husene end Maxis originaler, kan vi jo selv fylde i og udskifte det i de huse vi downloader. Der er jo ikk nogen der forhindre os i at ændre i husene selv..... efter downloade...

KnazZZ
Nephisariah :wink:
KnazZZ
Billede
Brugeravatar
Nephisariah
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Randers

Indlægaf Briher » 8. okt 2006, 23:27

Hejren skrev:Selv om det dog er et HULENS arbejde at flytte alle sine downloads inden man uploader! :wink:

Jeg har EN underfolder med samtlige objekter i (godt nok underopdelt igen), men denne ene folder flytter jeg over i en mappe som jeg har kaldt "midlertidig opbevaring" og som ligger udenfor downloads folderen. Det tager kun få sekunder. Når jeg har uploadet, kan jeg lige så hurtigt flytte alt tilbage. Så er arbejdet ikke så stort. :D
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Dads » 9. okt 2006, 17:01

Jeg stemte på den i midten, selvom jeg nu mest er til et Frillerup uden hacks.
Men hvis nogen ikke har noget imod at få det ind i deres spil er det fint, men jeg synes også så, at der skal være en ren version til dem der ikke vil have hacks i deres spil.
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Geografisk sted: Sydfyn

Indlægaf Hejren » 9. okt 2006, 17:59

Det var dog en konstruktiv idé, Briher - hidtil er jeg blevet træt bare ved TANKEN om at skulle uploade noget. De to gange jeg HAR gjort det blev jeg tre år ældre inden jeg var færdig!!! :shock:

...men hvad skal jeg nu bruge som undskyldning for ikke at være kreativ??

Pokkers!! :lol: :wink:
Dette medlem er ikke længere aktivt efter eget ønske, og kan derfor ikke svare på indlæg, private beskeder mv.
Hejren
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Pusserpien » 9. okt 2006, 19:42

Hejren skrev:...men hvad skal jeg nu bruge som undskyldning for ikke at være kreativ??

Pokkers!! :lol: :wink:

Billede
Simsfreak så det batter

Billede
Brugeravatar
Pusserpien
Redaktør
Redaktør

Indlægaf Jola » 10. okt 2006, 15:26

Jeg er godt nok ikke flyttet ind i Frillerup endnu, men jeg tror da jeg gør det på et tidspunkt, så jeg ville gerne lige fortælle min mening :D

Jeg har det lidt forskelligt med downloads... Nogen gange downloader jeg alt jeg ser, andre gange er jeg lidt fornuftig, og tænker på at mit spil tit bliver meget langsommere af downloads... :lol:

Så jeg synes det ville være Ok hvis man kunne downloade en grund med alt muligt på, og en 'ren'.

Så jeg stemte på nr. 2 :wink:
Hilsen mig :D

Jeg hedder Josephine.. Hvis I lige ville vide det ;)
Brugeravatar
Jola
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Ringsted...

Næste

Tilbage til Frillerup Huse & grunde