Frillens første historie fra Frillerup

Her kan i lave indlæg, hvor i fortæller jeres historier i tekst og billeder.

Frillens første historie fra Frillerup

Indlægaf Frillen » 30. okt 2005, 01:48

Tja da vi flyttede til Frillerup havde jeg ikke regnet med at den første dag skulle blive så begivenhedsrig.
Ok ok jeg indrømmer at jeg smurte lidt tykt på for underholdningens skyld :lol:

Men skynd jer nu og læs den: :wink:

http://thesims2.ea.com/exchange/story_d ... t_id=59007

PS. Annbirtha du skylder os en ny seng :laughing5:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Geografisk sted: Hjørring

Indlægaf Pusserpien » 30. okt 2005, 08:37

Ja ...den sherif ska da vist fyres igen :x

Her kommer man hjem fra nattevagt ......og en laaang vagt, sku jeg hilse at sige, og så kan man ikke engang komme i sin seng, fordi Sheriffen har været på besøg :nono:
Simsfreak så det batter

Billede
Brugeravatar
Pusserpien
Redaktør
Redaktør

Indlægaf wholle » 30. okt 2005, 10:06

Hmm, nu har Annbirtha også midstet forstanden. Det er da hvist ikke helt ufarligt at flytte til Frillerup. :scared: :laughing2:

Frillen - hvor har du anbragt Inn Stedet? Da jeg byggede det var der ingen vand i kælderen!
Brugeravatar
wholle
Co-Admin
Co-Admin

Geografisk sted: Her!

Indlægaf Annbirtha » 30. okt 2005, 10:15

Hvem... hvad ... hvor ... ehh, er der noget jeg er gået glip af?
Jeg har sovet dåligt i nat og havde en underlig drøm, der var
sirener over alt og så'n, ... jeg har endda lidt ondt i ryggen Billede

Hylende morsom Frillen :laughing5: Billede, jeg måtte tørre mine øjne et par gange af grin.
Det lader til at flere end først antaget, er blevet angrebet af Frillerupsygen,
der er ellers advaret mod den i "Pladderavisen", men vil man ikke høre må man jo føle.
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Ålborg

Indlægaf Annbirtha » 30. okt 2005, 10:16

Wholle der er også sprunget 2 vandrør i mit spil, og når jeg spiller, plejer jeg at bruge snorkel Billede
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Indlægaf kervern » 30. okt 2005, 11:08

Hahahahaha! :lol:

Den var vildt fed Frillen, sad også grinte meget af den, syntes det så, så sjovt ud med den brandmand på den ene side af hende og en politibetjent, på den anden side :D . Hvordan kunne du gøre så de gik oppe på taget?

Har selv lavet en historie hvor der også er en der springer ud fra et tag, men den er jo mega dårligt lavet i forhold til det her :wink:
Kervern

Lige børn leger bedst, men de skæve har det sjovest! (Rune T. Kidde)
Brugeravatar
kervern
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Københavns amt

Indlægaf Briher » 30. okt 2005, 11:16

:waytogo:

Så er alt vel fortalt. ***** fra mig.
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Dads » 30. okt 2005, 11:31

Aldrig har jeg grinet så meget over en historie :laughing5: :laughing3: :laughing4:

Den var virkelig sjov! Nu sidder jeg bare her og spekulerer over, hvordan du fik alle de politi og brandmænd tilkaldt. Jeg kan da kun få en :roll:
Billede<- EA Sim Side.
Brugeravatar
Dads
Filosofisk sim
Filosofisk sim

Geografisk sted: Sydfyn

Indlægaf Frillen » 30. okt 2005, 14:31

Jamen 1000 tak allesammen, i drømmer ikk om hvor meget jeg selv grinte mens jeg lavede historien :lol:
Kender i det, der sker så mange skøre ting mens man spiller, hvor man sidder og siger HVAD?? :lol:
Denne historie var absolut ikke nogen undtagelse, det hele begyndte at blive mærkeligt allerede på Inn Stedet (kælderen var jo som sagt oversvømmet)
Vi begyndte at bowle og Annbirtha blev spurgt om hun ville deltage, her var den næste underlige detalje, det så ud som om Annbirtha havde skiftet frisure, når hun var under vandet fra langt til kort hår :lol:
Jeg var den første som kastede en kugle, hvilket ikke var så heldigt, gulvet var jo glat af alt det vand så jeg faldt.
Annbirtha var ikke sen til at stille sig op og gøre nar af mig, det sjove var bare at når hun ikke selv skulle kaste en kugle, så stod hun og gjorde nar af alle, også selv om de lavede et perfekt kast :lol:
Da vi var færdige med at bowle, blev det mere mystisk, Annbirtha stod stadigvæk og gjorde nar af... INGEN??? :lol:

Jeg besluttede mig for at sende min sim hen og invitere Annbirtha med op i baren, det virkede og hun gik med.
Men men men, også her gik det galt Annbirtha ville danse den dersens fællesdans, bare ikke ude på dansegulvet, men lige foran baren så andre simmere ikke kunne komme til baren.
Da dansen ikke var interessant for hende mere, så begyndte hun at rende i røven af en vampyr grevinde, grevinden fik til sidst nok af hende og forlod hende med et roterende fis i kasketten tegn :lol:
Nå jeg besluttede mig for at det var blevet sent, vi gik til bilen for at køre hjem, Annbirtha gik med og satte sig ind på bagsædet.
Da bilen kom hjem til vores grund sad Annbirtha pludselig på forsædet??
Ok hvad skete der lige der??

Nå ok jeg lod det ligge, min simmer var blevet rimeligt trængende og gik på toilettet med avisen, Annbirtha strøg efter og stillede sig foran og kiggede på mig, jeg vil gætte på at hun også var tissetrængende.
Jeg sørgede lige for at få dækket Pusserpiens og mine behov, pludselig så jeg at annbirtha havde sat sig ved spisebordet i noget som lignede undertøj eller bikini :lol:
Jeg pausede spillet og tænkte at alle disse mærkelige ting skulle udnyttes, en djævelsk tanke for igennem mig :twisted:
Herfra blev historien en smule præfabrikeret :lol:

At få Annbirtha til at sidde på skorsten var ikke helt nemt, men ved at bygge en rampe af gulvplader ind til skorsten og hæve dem til skorstenens niveau kunne jeg med moveObjects on placere Annbirtha i en siddende stilling på en gulvplade så det så ud som om hun sad på skorstenen, jeg fjernede rampen med gulvplader og tog billeder af hende :wink:

At få brandvæsen og politi til at møde talstærkt op var ikke særligt svært.
Jeg ringede efter både brandvæsenet og politiet og da de kom gik jeg til købemode og løftede en bil op, holdt Shift-tasten nede mens jeg placerede bilen igen (ved at holde shift-tasten nede mens man placerer ting, så lægger spillet en kopi af den ting man holder, man kan altså duplikere ting ved denne metode)
Tip: koden boolProp snapObjectsToGrid true/false er genial hvis man har behov for at placere ting meget nøjagtigt :wink:

At få det til at se ud som om at simmere går på taget, er faktisk nemt, man kan jo placere en simmer på en gulvplade eller et tomt gulvfelt, så er det jo bare om at sørge for at der er et sådant felt der hvor man vil have sin simmer til at gå :wink:

Det sidste problem var at få det til at se ud som om Annbirtha faldt, det er faktisk ikke så svært, ved at sætte Annbirtha's sim ind over en anden simmer får spillet til at vende hende vandret, her brugte jeg en brandmand og så var det bare om at placere brandmanden på en måde så det så mest realistisk ud :wink:

Der findes mange metoder til at lave præfabrikerede billed-effekter i spillet, det gælder om at bruger koder og fange simmerne i en brugbar stilling!
Min gode ven LordTyser er en mester i at lave special effects til historier :wink:
Her er en historie hvor han viser hvordan han opbygger sine historier:
http://thesims2.ea.com/exchange/story_d ... _id=437345

Og her er hans guide til hvordan man laver effektbilleder:
http://thesims2.ea.com/exchange/story_d ... _id=437345

Så er det jo bare om at klø på :wink: :lol:
NB: Alle Sims2You downloads fungerer 112% sammen med andesteg og risengrød
Min EA Sims2-side: http://thesims2.ea.com/mysimpage/mysimp ... _id=126444

Billede
Brugeravatar
Frillen
Administrator
Administrator

Indlægaf kervern » 30. okt 2005, 17:07

Hehe, tak for tippene, ham der Lordtysers historier er vildt grinern, og det er også nogle gode tip :D
Kervern

Lige børn leger bedst, men de skæve har det sjovest! (Rune T. Kidde)
Brugeravatar
kervern
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: Københavns amt

Indlægaf albert » 30. okt 2005, 21:09

Det var e helt vild griner istorie!... Men AnnBritha når du kommer hjem fra vagt så lad være med at hoppe ned fra taget! :nono:
Nu er sommeren kommet vi skal ud på mark og sti,
synge sang rundt om bålet og sove i det fri,
vi er seje, vi er rå, det er os der er de blå,
det er derfor vi har uniformen på.!

Profil billedet er venligs udlånt af Hay fra sims2-fun.dk
Brugeravatar
albert
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: aalborg

Indlægaf Annbirtha » 31. okt 2005, 07:57

Det var bestemt meget nyttigt, at læse disse historier ( guides)
det bliver jo en helt videnskab at lave en historie nu, men bestemt morsomt at prøve nogle ting af.
Tak for dette gode link Frillen, nu kan jeg se hvor du fik din idé fra til din historie ...*griner endnu.
Jeg håber ikke at det var Jeres nye seng der gik istykker :oops:
Brugeravatar
Annbirtha
Moderator
Moderator

Tilbage til Frillerup historier