Hende den mærkelige..

Her kan du præsentere dig selv ved at lave et indlæg, hvor du skriver lidt om dig selv.

Hende den mærkelige..

Indlægaf Janni » 26. jul 2007, 22:14

Ja, det må så være mig :lol:

Mit navn er Janni, og jeg er bosat i Vordingborg på sydsjælland, men skal flytte til Amsterdam her om snart.

Mit dansk er ikke perfekt da mit hovedsprog er engelsk (min familie er hovedsageligt skotsk, og jeg er lige hjemkommet fra et år i australien), men jeg håber at alt jeg skriver er læseligt og forståeligt (har allerede rendt ind i min første upser herinde :lol: )- ellers må I råbe højt! :D

Ud over Sims 2, går min tid med at tegne, se anime (japanske tegnefilm), og mine dyr- har p.t. 2 hunde, 3 katte og 2 ildere, så der er nok at se til! :roll:
Min specielle interesse er fly (flyvemaskiner), og jeg er tit at finde ude ved Københavns lufthavn hvor jeg står og fotograferer de store metalfugle. Det indebærer også at jeg rejser en del- og som førtidspensionist på 21 er det dejligt at komme lidt væk fra det hele engang imellem, så jeg har efterhånden været jorden rundt et par gange eller fire.

Jeg lider af sygdommen Asperger Syndrom, som gør at jeg ikke er så god til det sociale og tit laver "sociale fejl", så som at sige noget som jeg måske ikke lige skulle have sagt til andre mennesker. Det sker nu ikke så tit- jeg synes bare I skal vide det på forhånd, hvis jeg skulle blive lidt ufrivilligt morsom/ubehøvlet. :oops:

Jeg spiller Sims 2, hovedsageligt for at komme væk fra hverdagens stress og jag, og jeg elsker alt i spillet- specielt humoren ved det hele appelerer meget til mig. Mine familier består hovedsageligt af anime-figurer, og jeg "binder mig" meget til de små simmere som jeg leger med. Jeg tror det bliver sjovt at snakke med andre som har det ligesom jeg.

Det var vist dét indtil videre. :lol: Skulle I have spørgsmål om Asperger Syndrom må I endelig ikke tøve med at spørge- det gør ikke ondt på mig at snakke om det. ;)
Brugeravatar
Janni
Simmerbarn
Simmerbarn

Geografisk sted: Vordingborg/Amsterdam

Indlægaf Siri » 26. jul 2007, 22:50

velkommmen til Forumet, ked af det med din sygedom :vsad: . Jeg kan godt bære over med dig :D :wink:
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf Janni » 26. jul 2007, 22:55

Siri her skrev:velkommmen til Forumet, ked af det med din sygedom :vsad: . Jeg kan godt bære over med dig :D :wink:

Tak! :)

Og det behøver du såmænd ikke være ked af. :D Det er noget jeg er født med og det gør ikke ondt på nogen måde- men jeg sætter da pris på tanken! Det er sødt af dig. :D
-Janni
Brugeravatar
Janni
Simmerbarn
Simmerbarn

Indlægaf Mona Solstråle » 27. jul 2007, 01:57

Velkommen Janni!

Ja her drejer det sig først og fremmest om Sims2....

Men! Jeg har Amsterdamsk blod i årerne og kender til aspergers/autisme fra nærmeste familie... så du skal bare føle dig rigtig velkommen! :lol:

P.S. Du er da rigtig god til at tegne! :D
Hilsen Mona Solstråle

Stadig ikke for gammel til at lege (med Sims)

Billede

http://www.thesims3.com/mypage/MonaSolstraale
Brugeravatar
Mona Solstråle
Karriere-sim
Karriere-sim

Geografisk sted: København

Indlægaf Chrik » 27. jul 2007, 08:52

Velkommen Janni :D

Elsker også japanske tegnefilm.

Ked af det med din sygdom men det er jo ikke så værst når man lære at kontrollere det ik?
Chrik is back! (Oh no!)
Brugeravatar
Chrik
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Stento » 27. jul 2007, 11:03

Velkommen Janni! :2wave:
Mange hilsner
Stento
Brugeravatar
Stento
Opdagelses-sim
Opdagelses-sim

Geografisk sted: Denmark

Indlægaf Freggi » 27. jul 2007, 12:01

Janni Velkomme også på mig. :bigwave:

I write in English wider. I understand you correctly, you lead at the Asperger syndrome? One does not notice that of you now now. What with problems the Asperger syndrome also did with look contact, I lie there correctly?
I find your presentation wonderfully written and I it finds fabulous as openly you deal with your illness. :thumbsup:

Liz..
Don't dream your life, lives your dreams!!!
- Drøm ikke dit liv væk , liv dine drømm
Brugeravatar
Freggi
Ung voksen sim
Ung voksen sim

Geografisk sted: Tyskland

Indlægaf Whrester » 27. jul 2007, 13:10

Et stort velkommen til dig også :1wave:

Med hensyn til sygdommen gør det jo ikke noget, men det er da rart at vide :o
Brugeravatar
Whrester
Frygtløs sim
Frygtløs sim

Geografisk sted: Brørup

Indlægaf Briher » 27. jul 2007, 15:50

Velkommen Janni :Vinker:

En rigtig fin præsentation du har lavet her. :D
Det danske sprog kan være svært, men det går da helt fint. :thumbsup:

Jeg har også kiget på dine tegninger og de er rigtig flotte. :waytogo:
Hilsen Briher
Briher
Moderator
Moderator

Geografisk sted: Århus

Indlægaf Jola » 27. jul 2007, 15:58

Rigtig stort velkommen til dig! Håber at du kan lide at være herinde!
Hilsen mig :D

Jeg hedder Josephine.. Hvis I lige ville vide det ;)
Brugeravatar
Jola
Sim med visioner
Sim med visioner

Geografisk sted: Ringsted...

Indlægaf Janni » 27. jul 2007, 17:44

Mona Solstråle skrev:Velkommen Janni!

Ja her drejer det sig først og fremmest om Sims2....

Men! Jeg har Amsterdamsk blod i årerne og kender til aspergers/autisme fra nærmeste familie... så du skal bare føle dig rigtig velkommen! :lol:

P.S. Du er da rigtig god til at tegne! :D

Mange tak for velkomsten! :D Det er dejligt at se at så mange "tager imod"- og skønt at se så mange der ved hvad aspergers er- der er mange der spørger "hvad er det?", og nogle gange kan det godt være svært at forklare. :lol:

Chrik skrev:Ked af det med din sygdom men det er jo ikke så værst når man lære at kontrollere det ik?

Overhovedet ikke- jeg er jo født og opvokset med det og kender ikke til andet - jeg tror faktisk "aspie" mennesker har det lidt sjovere end neurotypiske mennesker på nogle punkter ;)

Briher skrev:Velkommen Janni :Vinker:

En rigtig fin præsentation du har lavet her. :D
Det danske sprog kan være svært, men det går da helt fint. :thumbsup:

Jeg har også kiget på dine tegninger og de er rigtig flotte. :waytogo:

Mange, mange tak! :D Er glad for at I kan lide mine tegninger- det har taget en del hårdt arbejde at nå så langt, og det kræver endnu mere at blive bedre- så det er dejligt at se at nogen kan lide ens arbejde. ;)

Freggi skrev:Janni Velkomme også på mig. :bigwave:

I write in English wider. I understand you correctly, you lead at the Asperger syndrome? One does not notice that of you now now. What with problems the Asperger syndrome also did with look contact, I lie there correctly?
I find your presentation wonderfully written and I it finds fabulous as openly you deal with your illness. :thumbsup:

Liz..

Thank you, Liz! It's really nice to see someone else, trying to learn the Danish language- and boy is it a challenge! :lol:

And you're right- one of the main problems with Asperger Syndrome is difficulties with social contact- people often regard you as rude (because you don't look people in the eye, you say the "wrong things", etc), while in reality, you're trying to be as nice as you can. However, with a bit of practice, you can become just as good as dealing with social issues as a neurotypical/"normal" person. It's hard work, but I'm getting there (I hope :lol: ).

Thank you for your praise! :) It's important to me that people know what's "wrong" with me if I mess up. Some people think I'm too open, but I'd rather have people know what's going on than have people thinking I'm stupid/mean/disrespectful - because I certainly don't mean to be! :D

Tak til jer alle igen-igen. Hvor er det dejlig med sådan en varm velkomst! :D
-Janni
Brugeravatar
Janni
Simmerbarn
Simmerbarn

Indlægaf Freggi » 27. jul 2007, 18:26

Janni skrev:Thank you, Liz! It's really nice to see someone else, trying to learn the Danish language- and boy is it a challenge! :lol:

And you're right- one of the main problems with Asperger Syndrome is difficulties with social contact- people often regard you as rude (because you don't look people in the eye, you say the "wrong things", etc), while in reality, you're trying to be as nice as you can. However, with a bit of practice, you can become just as good as dealing with social issues as a neurotypical/"normal" person. It's hard work, but I'm getting there (I hope :lol: ).

Thank you for your praise! :) It's important to me that people know what's "wrong" with me if I mess up. Some people think I'm too open, but I'd rather have people know what's going on than have people thinking I'm stupid/mean/disrespectful - because I certainly don't mean to be! :D

Tak til jer alle igen-igen. Hvor er det dejlig med sådan en varm velkomst! :D

Janni I sees that different, it is not stupid when you speak open over your illness. Let never to convince you of something like that. :wink:
Just with illness, one should be open even if it is a question of the profession. Something you want the learning, when I you questions may?

I crossed my fingers for you, that you soon find job. :Vinker: Maybe it does you courage, I myself have since childhood rheumatism. I put all my wishes and dreams in spite of illness into the action. What my profession work, (interior designer/graphic arts). Secret prescription was and is my obstinacy and in that believe. :whistle: I give that to you on the way Janni. :wink: Great evening Janni.. :wink:

Liz..
Don't dream your life, lives your dreams!!!
- Drøm ikke dit liv væk , liv dine drømm
Brugeravatar
Freggi
Ung voksen sim
Ung voksen sim

Geografisk sted: Tyskland

Indlægaf Chrik » 27. jul 2007, 19:02

Tror jeg skal læse lidt mere engelsk :lol:
Chrik is back! (Oh no!)
Brugeravatar
Chrik
Karriere-sim
Karriere-sim

Indlægaf Siri » 27. jul 2007, 20:26

Jeg kan godt forestå engelske, er en af de bedste i min klasse i folke skolen. Er det eller mig, men kalder man ikke det også får austisme undskyld jeg spørge, men jeg er lidt i tvil
Siri :mrgreen:
Brugeravatar
Siri
Orakel sim
Orakel sim

Geografisk sted: københavn, vanløse

Indlægaf Chrik » 27. jul 2007, 21:11

Det er flere former for autisme.

Asperger Syndrom. Tit højtfungerende.

Autisme, ikke så god til at være social osv. Min fætter har autisme.

Og OCD (Så vidt jeg husker) Og DAMP og AA og Infantil Autist.

Var det ik også Tourette syndrom eller?
Chrik is back! (Oh no!)
Brugeravatar
Chrik
Karriere-sim
Karriere-sim

Næste

Tilbage til Præsentation